De grote dag van Ben en Rini

De grote dag van Ben en RiniHeb je al eens iemand gezien die zo trots is als een pauw ? Dan had je vandaag moeten komen kijken naar Ben en Rini.

Zij zijn vandaag hun Momotaro Sanke komen ophalen. Het was de eerste keer dat ik de koi in het zonlicht zag. Ik kan je met geen woorden vertellen wat wij zagen, en je kan dit ook wel op de foto's terugzien. Alle foto's van de laatste weken zijn allemaal binnen getrokken en dat merk je dan ook. Wat een supermooie beni heeft deze Sanke.

Nog even vertellen dat de koi op de Momotaro veiling aangekocht werd verleden jaar als nisai Sanke uit de Momoko bloedlijn. Deze was op dat ogenblik 50 cm. De koi is na 4 maanden binnen zitten uitgegroeid tot 55 cm. Ben heeft me beloofd dat ze eind van dit jaar 70 cm is, dus dat beloofd.

Ik wens jullie veel plezier met Raymonda, want dat is de naam die jullie voor deze Sanke hebben gekozen, en daar ben ik best trots op.

Meer afbeeldingen

Reacties

14 reacties tot nog toe

Een echte beauty Ben, ik stond er zelf ook versteld van hoe ze zich buiten liet zien.
ze is nog dubbel zo mooi in het daglicht als binnen, ongelooflijk.
Geniet ervan....

groetjes
Frank

Frank Borgmans on 08/03/2008 15:10

Schitterende koi Ben wees er zuinig op en stuur af en toe eens een foto van de ontwikkeling.

Willem.

willem on 08/03/2008 15:36

Luc
weer geweldig in beeld gebracht.
je bent niet alleen met koi, maar ook met het hele gebeuren er om heen een echte vakman.
ze zwemt hier al rond of ze hier al jaren zit en geniet volop van de aanwezige algen.

Ben en Riny on 08/03/2008 16:45

Ben ik dacht dat je geen verwarmde vijver had,is het temperatuurverschil dan niet erg groot van de verwarmde binnenbakken nu naar buiten ?


Willem.

willem on 08/03/2008 17:44

gedeeltelijk heb je gelijk willem.normaal stabiliseer ik alleen maar.
maar in het voorjaar verwarm ik om problemen met parasieten te voorkomen .
dus dan hou ik de vijver op zo,n 12 graden .nu was de verleiding zo groot om mijn nieuwe koi te halen dat ik de vijver even door verwarmd heb naar 15 graden .
als de koi nu een dag of 2 a 3 gewend is ga ik weer na een stabilisatie temperatuur van 12 graden .
tevens is de vijver nog afgedekt en omdat nieuwe koi door het wennen aan een andere cultuur nog wel eens willen gaan springen is dit gunstig .want een koi naast de vijver is toch lullig.nu hoef ik in de zomer niet zo,n lelijk net te spannen. groetjes ben.

Ben Doorakkers on 08/03/2008 18:06

Wat een pracht Ben! Echt schitterende Sanke! Veel plezier ervan.
mvg
Ton

ton on 08/03/2008 18:26

zeg ton bij jou sanke komt het summi nu ook sterker op .

Ben Doorakkers on 08/03/2008 18:30

Hai Ben, ik ga van de week langs om samira en elvira even te gaan bekijken en gelijk wat zakken op te halen. Moet nu echt ruimte in de vijver gaan maken voor deze schoonheden zodat ze alle ruimte krijgen om te groeien. Als jij zegt 70 cm. kan ik niet veel achterblijven toch :-) Dus moeten er een paar verkocht gaan worden!

ton on 08/03/2008 19:00

Prachtig Ben en Riny....

Wat een beauty! Jullie kijken met recht trots.

Het gaat jullie vast lukken om ook deze koi uit te laten groeien tot een Koi waar je U tegen zegt...

Geniet ze!

En ik moet zeggen: ik vind het enorm leuk dat een dealer ook deze kant in beeld brengt op zijn website! Compliment!

Groet,

Noëlle on 08/03/2008 19:20

Hoi Ben en Rini, 't is toch leuk om je vissen uit te kiezen, dan het moment dat je je koi ophaald en het MOMENT SUPREME de koi thuis te zien zwemmen tussen uw andere koi daar kan ik en het vrouwtje zo van genieten. Wij waren er bij als je de sanke aangekocht hebt en je leek als een kind dat zijn cadeautjes vindt onder de kerstboom.Ik ken het maar al te goed, daar is het toch allemaal om te doen. Als ik zie hoe de Momotaro die wij verleden jaar aangeschaft hebben veranderd zijn man man.'t is toch de mooiste hobby, zeg maar gerust een passie die ik ooit heb meegemaakt.

Veel plezier met je aankoop.Groetjes danny en lut.

danny en lut on 08/03/2008 19:47

Ben en Rini

Ik wens je veel plezier aan deze ZEEEER Mooie Sankei.
Wens jullie veel geluk met het groot brengen van Raymonda.

Willem on 08/03/2008 20:35

Prachtige Sanke. Complimenten met de keuze en ben benieuwd hoe ze er over een paar jaar uitziet.

rody on 08/03/2008 21:17

Zelden heb ik dit soort beni gezien. Ik heb ook de koi opgevolgd van het ogenblik dat hij in Arendonk was, bijna zonder sumi, en nu zie ik het sumi gepolijst op het hoofd verschijnen. Ze blinkt nog erger dan een gepoeste schoen. Wat ben ik toch dom om hem toen niet gekocht te hebben als ik dit nu zie. Zeg me je prijs Ben.

fred on 09/03/2008 11:04

hoi ben en rini

echt weer een top kwaliteit sanke veel succes
hoop je weer snel bij mijn vijver te zien die showa man die ik van jou heb gekocht is ook echt de top aan het worden

oh luc hans de chagoi doet het bij mij ook perfekt en is nog steeds groeiende hopend tot spoedig om je nieuwe koi's te aanschouwen

mvg john en ingrid