Het einde van een tijdperk.

Het einde van een tijdperk.Er zijn momenten die pijnlijk zijn, er zijn momenten die als een last moeten gedragen worden.

Het zat er al een tijdje aan te komen, en ondanks het feit dat het moeilijk is om toe te geven aan je stoutste dromen, moet je de bittere pil slikken en doorgaan.

Rini heeft me te kennen gegeven dat hij wil stoppen met vijveren. Niet met de samenwerking met Interkoi, want dat brengt hem nog volop vreugde, maar wel met het vijveren. Het gaat niet meer…de pijnen worden te fel en drukken iedere dag op zijn gemoedsgesteldheid.

Lang vecht Rini al tegen helse pijnen in de rug waar niets meer tegen kan gedaan worden. Het onderhouden van het grote huis en de grote vijver onder de bladrijke bomen wordt hem te veel. Het kost meer pijn en energie en telkens als hij wil beginnen zakt de moed in zijn schoenen. Ik begrijp het, en ik weet waarover hij het heeft.

Rini heeft dan ook besloten om bepaalde stappen te ondernemen die in het menselijk leven af en toe moeten genomen worden. De relatie Rini Groothuis – Interkoi blijft bestaan, maar de ouderdom en de pijnen vragen een oplossing voor zijn probleem. Er is nog geen haast bij, maar tegen volgend jaar wil Rini definitief stoppen.

Uiteraard rijzen hier kleine problemen die nog moeten afgehandeld worden, waaronder de verkoop van zijn 5 laatste jumbo koi en de geweldige bakki shower installaties die de vijver sturen. (5 originele stuks) Hij zou deze graag van de hand willen doen in de loop van dit jaar.

Het handelt zich over 5 jumbo koi, waarvan natuurlijk Domino het klapstuk is. Interkoi wil hier graag belangeloos mee helpen, en wij vragen aan iedereen die interesse heeft voor deze vissen om contact op te nemen. We gaan er niet mee leuren, want als de nood het hoogst is, kunnen ze altijd bij mij een veilige plaats vinden. Ik vind Interkoi echter geen goede rustplaats voor deze Jumbo.

Rini wil niet de grote prijzen, zoekt wel een veilige haven, niet van handelaars, maar wel van mensen die het hart voor koi op de goede plaats hebben. De vissen die aangeboden worden zijn:
- een jumbo kohaku van Matsue van ± 80 cm, bekend onder de naam van Sandakan
- een jumbo kohaku van Yamatoya van ± 85 cm
- een jumbo showa van Toshio Sakai van ± 80-85 cm, bekend onder de naam Camouflage
- een sanke van Momotaro van 90-95 cm
- een sanke van Momotaro, mannelijk van 96 cm, bekend onder de naam Domino.

Heb je interesse in één of meerdere vissen, neem contact met ons op, hetzij rechtstreeks met Rini, hetzij rechtstreeks met mij. Rini zal ook aanwezig zijn in Appeltern, en als je hem graag persoonlijk wil spreken is dit een mooie gelegenheid.

Hier heb je nog een sfeerbeeld van zijn vijver
Hier nog een nieuwsitem over Domino

Meer afbeeldingen

Reacties

33 reacties tot nog toe

Hallo Rini,

Dat zal een moeilijke beslissing zijn geweest,maar als het niet meer gaat dan moet je een beslissing nemen,
Ik hoop dat je een goed adres voor de Koi vind ,jammer jammer!!!!!!!!

willem on 01/06/2011 09:34

Veschrikkelijk jammer dat je noodgedwongen moet stoppen met vingeren! Als ik het geld had kocht ik alles in 1 keer en bouwde ik zo een nieuwe vijver! Wat een prachtige koi's en fantastische vijver en droom filterinstallatie!

Thijs on 01/06/2011 10:02

Met stomheid geslagen,

Ik hoop dat je een goed adres voor je vissen vind.

Sterkte met je gezondheid

patrick on 01/06/2011 10:05

Wel Rini, tijdens ons laatste gesprek had ik een gevoel dat dit kon gebeuren.We hadden over veel punten dezelfde visie en diep menselijk had je volkomen gelijk. Een ongelooflijk zware beslissing, en zeer moedig, maar ook dit moet soms gebeuren. En ik kan er van meepraten.
Gelukkig voor jou blijf je wekelijks topkoi zien bij Interkoi en dat verzacht de pijn enigzins.
En heb je nu tijd over, steeds welkom in ons Kraaienhof, we zien wel geen jumbo's meer om lyrisch over te doen, maar kunnen wel stoere verhalen vertellen over karpervissen bij een bakkie koffie en wat lekkere hapjes.
Je vissen zullen wel goed terecht komen, je kent voldoende koikichi met het hart op de goede plaats ( en een aangepaste vijver).

willy on 01/06/2011 10:09

Nieuws dat inslaat als een bom... Serieus.

Rini, heel veel sterkte met de uitwerking van deze ongetwijfeld moeilijke, maar heel begrijpelijke beslissing.

Jeetje zeg... 'Ben d'r stil van...

Noëlle on 01/06/2011 10:17

Grote stilte aan deze kant van het beeldscherm...

Heel veel ontzag voor deze beslissing die ik heel goed begrijp.
Laten we hopen dat deze grootheden goed terecht komen en nog jaren kunnen genieten!

Zoals Willy ook al zegt blijf je de mogelijkheid houden top koi in je omgeving te zien. Maar mocht je het daar een keer zat zijn ben je ook altijd welkom in Almere!

Tot vrijdag!

Ton on 01/06/2011 10:27

Ow dit heb ik toch 2 keer moeten lezen maar ik begrijp zeer goed (spijtig genoeg) wat het is als je een hobby uit wil oefenen en het gaat lichamelijk niet meer .Ik wens rini zeer veel sterkte in deze aankomende moeilijke tijden en rini je mag altijd eens komen buurten hoor als je je zinnen eens wil verzetten .grtjs en see you .

paul on 01/06/2011 11:55

hallo rini,dat zal een pijnlijke beslissing zijngeweest he, maar de gezondheid gaat voor he,ik hoop dat je jumbo koi's een goed thuis vinden,veel sterkte.

M.VC on 01/06/2011 12:01

Whow, dat moet hard en pijnlijk zijn om die beslissing te nemen. Uiteraard is die niet genomen over één nacht ijs. :s

Ik stuur u straks een mailtje Rini, maar nu zit ik nog op het werk (en de baas keek zonet mee).

Jeroen on 01/06/2011 12:10

Dit is inderdaad een einde van een tijdperk.
Ik hoop voor jou Rini dat je dit gemis kan dragen want dit gaat moeilijk worden geloof ik. Ik weet zeker dat jou koi goed terecht gaan komen, ik heb de financiële middelen niet om een van je koi een goed tehuis te geven anders had ik zeker een poging gedaan.

Veel sterkte en wijsheid Rini.

Groeten.

Jan on 01/06/2011 12:37

Een koiliefhebber puur sang met een (voor alle koiliefhebbers) droom vijver en dan dit. Een ongetwijfeld hele moeilijke maar moedige beslissing. Een lichtpunt is wel dat wij wel van zijn verhalen en kennis kunnen blijven genieten.

Geerard on 01/06/2011 15:33

Shocking nieuws zeg !
Ik hoop voor de vissen dat deze een goed thuis zullen vinden waar deze net zo behandeld worden als bij jou.

Greets,

Ray

Ray on 01/06/2011 15:34

Beste Rini,
Wat een klote nieuws zeg, om te moeten horen dat je noodgedwongen gaat stoppen, maar ook om te horen dat het dus zo slecht met je rug gaat.Moet toch verschrikkelijk zijn om straks je tuin in te lopen en al dit moois te moeten missen.
Ik zou zeggen een trommelfilter en twee ultra beads 140 met automatische spoelklep en klaar.....
Sterkte met deze rot beslissing en met je rug.

Bart DH on 01/06/2011 16:27

beste rini wat een zware beslissing moet dit geweest zijn voor je .
domino en rini horen bij elkaar daar is geen twijfel over mogelijk .
he rini ik wenst veel succes met je vissen en geniet er nog maar van zolang het kan .
en als je je verveel kom je maar een keer naar vuren .
je ben altijd welkom dat weet je .
we spreken mekaar snel .
mvg rik slijkoort

rik slijkoort on 01/06/2011 18:12

een man met zo veel passie en liefde voor koi en zijn hobby, en dan dit te horen krijgen daar schrik je even van.
sterkte rini.

theo on 01/06/2011 18:46

Ben d'r stil van, ik hoop in ieder geval dat het met je rug niet de verkeerde kant op gaat. Als ik je ergens mee kan helpen kun je me altijd bellen. Sterkte en hoop dat je de goede beslissing neemt want wat moet een man zonder zijn lust in zijn leven.
Rini, kun je me niet een paar foto's sturen van je vissen met de bijhorende prijs, misschien kan ik nog een leuke erfenis aankopen. Als je mijn vijver niet te klein vind hoor. Wil je het naar info@timmerwerken-mstigter.nl sturen. Hopelijk zie ik je Zondag. Hou je haaks.

marco on 01/06/2011 20:20

Rini,

Zeer veel sterkte met de gezondheid, de rest is ondergeschikt.

Joop

Joop on 01/06/2011 20:31

Wat een nare en zware besslissing.
Ik hoop dat het met je rug de goede kant op gaat.
Sterkte.

Jurian on 01/06/2011 22:08

Rini,

Vol ongeloof heb ik dit nieuwsitem gelezen. kan het haast niet geloven en wordt er helemaal stil van. wat zal dit een moeilijke beslissing voor je zijn geweest. ik wens je al het goeds voor met je gezondheid.

en ben ervan overtuigd dat je koi in een geschikte vijver met bijbehorende koikichi terecht komen.

we zien elkaar komend weekend.

nogmaals sterkte...

Gr. Stephan, Joyce en Lian

stephan on 01/06/2011 23:03

Tja Reni dit is straf. Ik kan er weinig op antwoorden, ik hoop dat we elkaar nog dikwijls mogen spreken.

Eric on 02/06/2011 01:25

Rini,

Dit bericht slaat in als een bom.
Het lijkt mij verschrikkelijk moeilijk voor een Koi (karper) liefhebber om dit te moeten besluiten. Maar als de gezondheid in het geding is blijft er geen andere keus over.
Maar als ik nu terug denk aan het laatste bezoek aan Arendonk waar we even met elkaar hebben gesproken snap ik de opmerking van jou over de vissen die we hebben aangekocht en die de groei vijver zijn ingegaan. Je zei toen neem ze mee en geziet er nu van.
Ik wens je heel veel sterkte

Groeten Jent

Jent on 02/06/2011 10:37

Jongens,ik schrik ervan!
Nee,hij leeft nog.....dat dan weer wel.
Toch met zo'n beslissing sterft er wel iets in een persoon.
Respect Rini,de rust die je er voor terug krijgt in het lichaam,en vooral tussen de oren,zullen het goed maken.
Gezondheid,hoe afgezaagd ook,zo belangrijk.
Sterkte!

Gr.Jack

jack on 02/06/2011 10:45

Beste heer Rini G,

Ben er ook even stil van geworden zoals zovelen denk ik... Moet een zware beproeving zijn geweest om zulke beslissing te nemen. Ik wens u nog veel sterkte en beterschap met uw rug! Hopelijk komt uw persoonlijke selektie koi in goede handen terecht. Ik zou het persoonlijk niet kunnen. Het beste!

Mvg, kurt.

kurt on 02/06/2011 11:22

Ik weet niet wat ik moet zeggen...
Ik hoop dat we nog lang van je expertise mogen genieten.

groeten
Wieger

Wieger on 02/06/2011 12:36

Rini,

Hoewel deze beslissing voor jou niet uit de lucht komt vallen, blijft een dergelijke beslissing pijnlijk. Gelukkig blijf je behouden voor raad en daad, want je expertise is bijna onontbeerlijk. Verder vorm je een geweldig team met je collega's Ben en Luc. Hopen nog vele jaren van je aanwezigheid bij Interkoi nte mogen genieten.
Sterkte en voor je vissen komt een goed thuis, daar ben ik van overtuigd.
Sterkte kerel.

Groeten, Dick

Dick on 02/06/2011 19:42

Hoi Rini, beste kerel,

Ik reageer nu pas omdat dit nieuwsbericht - voor mij een ware donderslag bij heldere hemel - mij zodanig heeft aangegrepen dat ik er een hele poos sprakeloos van geworden was en het bij mij (eveneens al 60-plusser) ook danig op mijn gemoed inwerkt. Je begrijpt wel wat ik bedoel, en ik neem aan dat je het mij niet kwalijk neemt.

Niet zozeer de (harde maar moedige) beslissing zelf tot stopzetting van de hobby dan wel de achterliggende reden, nl. een nalatende gezondheid, vind ik zo sneu: de geest wil nog wel, maar het lichaam laat het afweten; een lust is een last geworden, en dat is er teveel aan.
Ik wens je in deze voor jou moeilijke periode dan ook veel sterkte toe, zowel op het mentale als op het fysieke vlak. Probeer je vooral op te trekken aan twee dingen: 1) dat uw koi uiteindelijk wel een goed onderkomen zullen vinden, daar ben ik (en ik niet alleen) van overtuigd, en 2) dat je binnen afzienbare tijd bevrijd zult zijn van die last en daardoor hopelijk nog meer zult kunnen genieten van de veelvuldige sociale contacten, koipraatjes en dito happenings op het erf van Interkoi Arendonk.

Beste Rini, weet dat je door ontelbare koi- en karperliefhebbers op handen wordt gedragen, je bent er dan ook één uit de duizend, niet alleen omwille van uw expertise maar ook op diepmenselijk vlak.

Kop op kerel, probeer vooruit te kijken en elke dag opnieuw te "plukken", ondanks alles. Tot zeer binnenkort!

Met vriendelijke groet,
Martin

Martin on 02/06/2011 21:17

rini,

heel veel sterkte met je gezondheid
een moedige beslissing die zeker indruk maakt.....

michel en pascale
interkoi brakel

michel on 02/06/2011 21:51

Martin,

wat heb je dit toch weer mooi omschreven vooral de voorlaatste alinea: Beste Rini, weet dat je door ontelbare koi en karperliefhebbers wordt gedragen sluit ik me helemaal bij aan.

vindt het dan ook een voorrecht om met Rini kennis te mogen maken, hij heeft een enorme meerwaarde voor de hobby gegeven waaronder ik ook Luc en Ben zeer dankbaar voor ben.

Stephan on 02/06/2011 22:15

Hoi rini,je zal hier zeker lang over nagedacht hebben .toch zou ik oppassen om je hobby(passie) op te geven.dit is een stukje van jezelf waar je voor leeft.je mag zeker niet stoppen met koi.dus op tijd bij interkoi je ding komen doen en zeker verder schrijven.vele mensen houden van je kijk op dingen en je manier van het op papier te zetten.

Johan on 02/06/2011 22:57

Dit slaat wel echt in als een bom ja....
enorm jammer dat het zo moet gaan... maar het zal een weloverwogen keuze zijn...
ook ik hoop je natuurlijk tegen te blijven komen in Arendonk....
Dat je vissen een goed thuis gaan krijgen is een ding wat zeker is.... daar ben ik niet bang voor....

Groeten

Matthijs

Matthijs on 03/06/2011 16:25

Toch even een woord van dank voor al deze fijne reacties en de vele persoonlijke e-mails die ik mocht ontvangen.
Natuurlijk gaat het me aan het hart, maar wat is, dat is en als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer. Uiteraard ben ik niet over een nacht ijs gegaan, maar ik vind dat ik nog langer mee moet en dan is voorzichtigheid geboden. Gezondheid is immers je grootste goed.

Alle bakki showers zijn inmiddels verkocht, op één na die nog in optie is. De Bio UV 20 en de vitaliser (63 mm aansluiting) zijn nog niet verkocht maar er zijn gegadigden. De vissen komen volgende week in de verkoop.

Al met al geeft het toch een onwezenlijk gevoel......

rini on 04/06/2011 23:05

Pas thuis gekomen , is dit wel even verschieten .
Ik blijf fan van jou, met of zonder vijver .
Altijd welkom hier, maar dat weet je al lang .

Marcel D on 07/06/2011 22:21

Spijtig, was de mooiste vijver dat ik ooit heb gezien.
En ik heb er al veel gezien (-:

Veel beterschap

stijn hendrikx on 08/06/2011 23:07