Koi die aangeboden worden op de auction van Momotaro op 25 oktober

Koi die aangeboden worden op de auction van Momotaro op 25 oktoberDit zijn de vrouwelijke nisai kohaku en sanke die aangeboden zullen worden.....

tijdens de veiling op 25 oktober bij Momotaro. Wij zullen aanwezig zijn. Indien je een bepaalde koi wil aankopen, geef ons het nummer van de koi en het maximum bedrag door dat je wil bieden. Het beginbod is 100 000 yen (± 650 euro) en dit kan oplopen tot 1 - 2 - 3 miljoen yen voor de topvissen. Het is mogelijk om één van deze koi te laten doorgroeien bij Momotaro. Dit kost 100 000 yen/jaar (± 650 euro).

Vandaag verschijnen de nisai kohaku en sanke, morgen of overmorgen zal ik de aangeboden nisai showa laten zien. Ik laat enkel de vrouwtjes zien.


Meer afbeeldingen

Reacties

13 reacties tot nog toe

nou luc je mag van mij wel achter de nummers 30 32 12 15 25 27 33 dat is de volgorde wat ik het liefste heb van de kohaku,s.
als je dat voor mij wilt proberen heel graag

groetjes rick

rick on 07/10/2007 13:42

Hee die Rick,
Heb jij ergens liggende gelden? Man dat is een vermogen wat jij allemaal wilt....
ZIjn absoluut plaatsjes maar pffffff
mvg
Ton

Ton Janssens on 07/10/2007 18:01

nee was het maar zo, ik heb er maar wat meer opgeschreven ik heb altijd pech als ik een koi wil, de koi is dan meestal al verkocht of is veel duurder dan wat ik kan uitgeven

groetjes rick

rick on 07/10/2007 18:46

Luc,
buiten het bieden, wat kosten komen er nog bovenop vooraleer de koi bij ons is?
vb: je bied 300.000 yen voor mij en mijn bod wordt aanvaard. Aan 650 euro voor
100.000 yen is dat 1950 euro. Maar wat kost hij mij uiteindelijk?
( verzending, comissies.......)

Willy on 08/10/2007 14:30

Willy,
Ik heb de M1 op 300 000 geprijsd. Dan zie je wat de koi kost als hij hierkomt. Dan is hij wel niet in Quarantaine gehouden , en dat moet je nog even met mij afspreken.

luc on 08/10/2007 18:25

willy,
Ik bedoel de M1 onder "koi uit Japan"

luc on 08/10/2007 18:26

Luc,

Stel dat M1 voor 300.00 Yen weg gaat, zij blijft een jaar in Japan, wat kost zij dan uiteindelijk als zij overkomt in november 2008 en dan bedoel ik de aanschaf inclusief 1 zomer in de mudpound, transport en btw...en natuurlijk de quarantaine tot mei 2009..



Ingrid on 08/10/2007 20:14

Willy,
Zet dit even in je browser:
http://arendonk.interkoi.eu/koi-japan/sanke/sanke-m-1/bereken
dan heb je de prijs die de koi kost hier gebracht met alle kosten tot in detail uitgerekend. Als je nu de koi 1 jaar wil laten zitten in de mudpond dan kost dit 100 000 yen extra (=± 650 euro). de koi zal dan vermoedelijk wel 65-70 cm zijn.

luc on 09/10/2007 10:13

Luc,
die laatste vraag kwam niet van mij maar van Ingrid. Ik ken haar niet maar als ze van deze kois wil kopen heeft ze zeer goede smaak.Ingrid, misschien eens tot
bij Interkoi.

Maar concreet: als we zelfs tot 400.000 yen bieden ( alles inbegrepen een
kostenplaatje van ongeveer 3800 euro), maken we dan een kans?
Het zijn meestal de mooiste die iedereen aanspreekt.

Willy Spytkowski on 09/10/2007 15:00

Sorry voor de verwisseling van de namen Ingrid.
Voor Willy:

Ik kan enkel de woorden van Olav herhalen, en hij kan ons goed helpen tijdens de auction, want hij is kind aan huis bij Momotaro.

"Er is absoluut geen indicatie te geven voor vissen in een veiling.Het kan een heel voordelig zijn maar ook heel duur. Gemiddeld ligt het tussen de 200.000 en 2.000.000."

Ik heb de M1 op 200 000 yen gezet en de M2 op 2 000 000 yen om de prijs hier geleverd te weten. Als je de koi daar nog een jaar laat zitten komt er nog eens 100 000 yen bovenop.

luc on 09/10/2007 15:49

Geeft niet Luc, van de verwisseling en wat betreft goede smaak Willy dat kan ook niet anders dan met zulke exemplaren.

Luc, ik ga zeker eens op die site kijken wat een Momo kost inclusief alle kosten en dan komen de eventuele kosten van een zomer in de mudpound erbij.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de prijzen bij Momotaro op de Auction, wij zijn zelf in het bezit van een vijftal koi van de auction van SFF en zijn zeer tevreden met het feit hoe die evalueren in 1 jaar tijd. De laatste nisai sanke van de auction van SFF die wij aangekocht hebben in juni is nu momenteel 65 cm.

Het is altijd goed je blik eens te verwijden naar andere kwekers, en ik ben een huge fan van koi uit Zuid Japan. En kom zeker eens bij je zaak kijken in de toekomst.

Ingrid on 09/10/2007 18:58

Dag Ingrid, je bent altijd welkom. Ik heb daartegen misschien nog enkele verrassingen in petto die voor menigeen zeer plezierig zullen zijn. Als je ooit eens foto's wil sturen van de sakai die je aangekocht hebt, dan wil ik deze zeker eens publiceren, zodat andere mensen er ook van kunnen meegenieten. Je doet er mij en veel mensen een plezier mee...

luc on 09/10/2007 19:21

Luc, ik ga zeker eens de foto's opsturen van onze SFF koi, binnenkort gaat de overkapping er al weer op. Maar in april komt een kennis bij onze mooie foto's maken van onze koi, die heeft een betere camera als wij en dan zal ik te plaatsen.
We komen zeker een keer bij je op bezoek, ben toch wel nieuwsgierig hoe alles geworden is na je verbouwing..

gr,
Ingrid

Ingrid on 11/10/2007 08:44