Beantwoord door Rini op 01:57u. 15 April 2011hoi Alex. Ik houd het toch op Frostbites. Verser kan haast niet. Overigens beter niet te veel kleurvoer geven. Dat remt de groei en de koi wordt er niet beter van. Zijderupsen alleen boven 18 graden watertemperatuur geven. Ze verteren dat moeilijk. Succes met de showa. Gr. Rini
Beantwoord door Rini op 22:40u. 10 April 2011Hey Arno. Normaal gesproken wel. Om andere oorzaken uit te sluiten zou je een afstrijkje kunnen nemen of er parasieten op de vis zitten. Zo ja, dan zitten die ook op de kieuwbogen en de vis kan daar last van hebben. Succes, Rini
Beantwoord door Rini op 00:52u. 03 April 2011Hey Frank. Het gebruik van zincoxide zal ongetwijfeld een aanslag betekenen op het zoo-plankton in je vijver. Verder kun je door de algensterfte een behoorlijk verslechterde waterkwaliteit verwachten. Vervolgens is het nog maar de vraag of er dan zweefalg optreedt. Dat kan, maar via algensporen kan dit weer net zo goed draadalg zijn. Het gaat er maar om welke de dominante algensoort is. Groeten, Rini
Beantwoord door Rini op 10:50u. 31 March 2011Hey Ramon. Bac. House is groter van diameter en heeft een centraal gat. Het materiaal lijkt me wat harder en poreuzer en heeft zich bewezen. Er zijn geen vergelijkende tests in prestatievermogen. Je zou een beetje van het ene en een beetje van het andere kunnen gebruiken om het zelf vast te stellen. Bac. House is het origineel; Bac. Home de kopie. Groetjes, Rini
Beantwoord door Rini op 01:17u. 25 March 2011Dat is een vijver ontsmettingsmiddel, Leo, maar ik heb er geen ervaring mee. Groeten, Rini
Beantwoord door Rini op 01:10u. 23 March 2011Ik durf dat zo niet te zeggen, William. Het is niet vreemd dat koi die uit de winter komen, allerlei kleine mankementjes hebben. De meeste lossen zich vanzelf op als het water warmer wordt, maar blijf die "wrat" in de gaten houden. Hou het er maar op dat die yoghurt een alternatieve methode is om melkzuurbacteriën toe te voegen. Mijn bakki's zijn van rvs en de uitlaat is standaard 90, dus vandaar. Licht verteerbaar voer, dus meer de "staple" varianten met een niet al te hoge dosis eiwitten. Groeten, Rini
Beantwoord door Rini op 01:04u. 23 March 2011Hey Stephan. Ik weet niet waar ineens de hype vandaan komt om yoghurt in je vijver te doen. Ik doe dat gewoonlijk in een bord en eet het op. Het zal wel met de daarin voorkomende melkzuurbacteriën te maken hebben. Ik voeg niets toe in mijn vijver, behoudens klei. Succes, Rini
Beantwoord door Rini op 01:00u. 23 March 2011Hey Paul. Voorlopig wordt er geen vorst meer verwacht, dus ik zou zeggen, ga je gang. Gr. Rini
Beantwoord door Rini op 00:49u. 21 March 2011Geen idee Peter. Ik weet niet wat er in fok zit. Gr. Rini
Beantwoord door Rini op 00:38u. 20 March 2011hoi Alex. Er zijn vele interessante moerasplanten. Gele en blauwe lisse, iris en kleine lisdodde zijn populair. Wat je vraag over klei betreft: Breeders Digest van Nedkoi. Gr. Rini

Rini Groothuis
Rini Groothuis, auteur, vriend en karper/koi specialist
Er zijn reeds voldoende vragen beantwoord, er worden geen vragen meer beantwoord.