Dag 5 en 6

De dagen begonnen zoals gebruikelijk met een stevig ontbijt, waarna we om 09.30 uur werden opgehaald door onze gids. Hij stelde voor om een tempel te bezoeken, een voorstel dat we enthousiast accepteerden.

Na een korte rit van 15 minuten bereikten we de tempel, een prachtig bouwwerk omringd door bloeiende sakura bomen, een adembenemend gezicht dat zelfs de meest eloquente beschrijvingen overstijgt. Zoals ze zeggen, een foto zegt meer dan duizend woorden.

Vervolgens brachten we een bezoek aan Nogami om de geselecteerde tosai te fotograferen en te filmen. Nadat we klaar waren, bedankten we Chikara Nogami en begaven we ons richting Marudo. Helaas konden we hier geen succes boeken omdat niet al hun koi waren geselecteerd.

We besloten een kijkje te nemen bij Isa, waar Interkoi Aimeide prachtige jumbo tosai showa aan het selecteren was. Daarna verkenden we de bergen en bezochten we verschillende kwekers, zowel nieuwe als eerder bezochte. Ondanks onze inspanningen bleek er geen nieuwe voorraad te zijn. 's Avonds genoten we samen van een heerlijke maaltijd in een steakhouse, gevolgd door een drankje met Andre en Ramon, aangezien dit hun laatste avond was.

Dag 6:
Na het ontbijt vertrokken we direct naar Isa. Hier deed Alexander een prachtige aankoop van een jumbo tosai showa, die in azukari zal blijven. Vervolgens viel Erwin's oog op een fantastische kohaku. We vroegen de kweker om deze vis te bowlen en te sexen, waaruit bleek dat het voor 90 procent een vrouwtje was. Ook deze werd aangekocht en zal in azukari verblijven.

Na een vriendelijk afscheid van de kweker lunchten we in een "ramen restaurant". Vervolgens bezochten we nog snel Maruhiro, waar Alexander een ki utsuri had gezien die hij graag nogmaals wilde bekijken. Terug bij Odakan was er helaas weinig tosai beschikbaar vanwege een aanstaande veiling.

Als laatste bezochten we Nogami om een azukari kohaku te bekijken die daar was geplaatst. De vis zag er fantastisch uit en zal nog een jaar in azukari blijven. Ook keerden we terug naar Hoshikin, waar een tosai kohaku klaarstond voor de internationale junior young koishow, ook zij zag er prachtig uit en zal in azukari blijven.

Met onze koffers opgehaald begonnen we aan onze terugreis, terugkijkend op een prachtige week, ondanks de uitdagingen bij het vinden van goede jumbo tosai.

Meer afbeeldingen

Dag 5 en 6: afbeelding 1
Dag 5 en 6: afbeelding 2
Dag 5 en 6: afbeelding 3
Dag 5 en 6: afbeelding 4
Dag 5 en 6: afbeelding 5
Dag 5 en 6: afbeelding 6
Dag 5 en 6: afbeelding 7
Dag 5 en 6: afbeelding 8

Laat Een Reactie Achter

Nog geen reactie

Openingsuren

Zaterdag: Van 11.00 tot 14.00 uur.
Wil je later op zaterdag komen, maak dan even een afspraak
Zondag: Van 10.00 tot 12.00 uur, of nadien op afspraak.

Overige dagen: op afspraak.
GSM: +32 (0)478 36 74 74

inlove funny surprised sad angry thumbsup yesimage/svg+xml noimage/svg+xml