hoi Henri. De put waarin de vortex staat (vortex wordt vervangen door een sieve in de garage) wordt erbij getrokken plus wordt daarachter een verhoogde plantenvijver gecreerd met waterval. De slinger in de vijver die nu door de put met zijn houten bedekking onderbroken wordt, loopt dan door. Nieuwe skimmers met extra brede mond worden iets hoger ingemetseld, waardoor het waterniveau enkele centimeters hoger kan. Ik denk dat er zo'n 8 kuub bijkomt en totaal een 40 kuub bereikt wordt. maar in essentie wordt het geheel veel fraaier en onderhoudsvriendelijker (ik word ook een dagje ouder!). Het moet in ieder geval genoeg zijn voor zes vissen. Er komt inderdaad nog een bodemdrain bij die uitloopt op (uiteraard) een bakki shower, zodat ik totaal vier filterlijnen op de vijver heb. Bedankt voor de interesse. Groetjes, Rini

Beantwoord door Rini op 23:19u. 19 January 2009

hoi Rob. Ook in de winter zijn waterverversingen aan de orde, maar mag op de helft van het niveau s zomers, zeg 5% per week. Het zal de temperatuur niet beinvloeden. Groetjes, Rini

Beantwoord door Rini op 23:08u. 17 January 2009

hoi Eddy. Het heeft wel op de site gestaan, maar het is inderdaad al een poosje geleden. We hebben inmiddels de vitaliser ook op andere vijvers getest en wat we ondervonden, is dat de hi-kleuren van de koi zich na verloop van tijd meer profileerden, dus sterker werden. Verder ondervonden we in deze vijvers ook een sterke draadalgengroei. Vergelijkende smaaktesten gaven ook aan dat het water met de vitaliser beter smaakte. Dit zijn de indrukken die we op hebben gedaan. Groetjes, Rini

Beantwoord door Rini op 18:47u. 17 January 2009

hoi Max. Je zet er geen temperaturen van je q-bak en je vijver bij, dus ga ik er dan maar vanuit dat je vijver niet verwarmd is. Overzetten is dan nu geen goed moment. Groetjes, Rini

Beantwoord door Rini op 18:39u. 17 January 2009

hoi Henri. Ik gebruik de volgende Hannameters: LR Nitrite HI 93707, Nitrate HI 93728, Ammonia HI 93700 en digital pH/Temp GMH 3510. Waar het mij om gaat is dat ik de stikstofcyclus goed in beeld kan krijgen, want die moet toch uiteindelijk voor goed water zorgen. Groetjes, Rini

Beantwoord door Rini op 12:35u. 15 January 2009

hey Joost. Die bacteriën gingen dacht ik tot 4 graden, dus....
Groeten, Rini

Beantwoord door Rini op 15:25u. 12 January 2009

Helaas Henk, de video is al van wat jaren terug en is niet meer verkrijgbaar. Groetjes, Rini

Beantwoord door Rini op 15:27u. 10 January 2009

hoi George. De GH zakt vanzelf doordat alle organismen inclusief de koi mineralen uit het water benutten. Het is verstandig de natuurlijke processen in de vijver gewoon hun gang te laten gaan. Overigens is er niets mis met een GH van 7. Klei voegt mineralen toe aan het water. Dat geldt ook voor leidingwater. Groetjes, Rini.

Beantwoord door Rini op 20:09u. 09 January 2009

Hoi Jurgen. Perfecte deal lijkt me. Normaal gaat er zo'n 60 kg BH in een standaard shower van 90 cm. Als je stapelt in plaats van stort zou dat nog meer kunnen zijn. Ik zou niet aarzelen! Mits goed ontsmet is gebruikte BH goed te gebruiken. Succes, Rini

Beantwoord door Rini op 16:43u. 09 January 2009

Je bent van harte welkom, Auke. Meestal zijn wij 's zaterdag(smiddags) wel open. Volg de site. Ik hoop dat je wint. Groetjes, Rini

Beantwoord door Rini op 20:54u. 07 January 2009
Rini Groothuis

Rini Groothuis

Rini Groothuis, auteur, vriend en karper/koi specialist

Er zijn reeds voldoende vragen beantwoord, er worden geen vragen meer beantwoord.

Openingsuren

Interkoi Ameide:
Onregelmatige tijden.
Gelieve afspraak te maken.
 +31 622.388.892

inlove funny surprised sad angry thumbsup yesimage/svg+xml noimage/svg+xml