De All Japan Shinkokai 2011 koishow

De All Japan Shinkokai 2011 koishowDe voorbereidingen voor de jaarlijkse ZNA show (26-30 jan.) zijn weer volop aan de gang.

Speculaties zijn aan de orde van de dag, en meerdere kandidaat winnaars worden naar voren geschoven. Wie zal het dit jaar winnen ? De meest gerenommeerde namen staan natuurlijk weer voorop: Sakai SFF – Dainishi , of komt er een onverwachte winnaar uit de bus dit jaar.

Er staan veel belangen op het spel, en iedereen zal zijn beste beentje voorzetten. Er is echter weinig informatie te vinden over de deelnemers, maar misschien zitten jullie meer op het internet te surfen dan ikzelf. Heb je meer informatie over deelnemers of deelnemende vissen gevonden, stuur ze me even door, dan kan ik ze vermelden.

Het enige nieuws dat de moeite van het vertellen waard is, heeft te maken met het feit dat Kentaro (Sakai SFF) een verrassing in petto heeft met een kohaku van 95 cm. Geen informatie is echter daaromtrent bekend. Een andere deelnemer zou Ueno zijn met deze showa.

Heb je wat of weet je wat ? Deel het met ons…

Reacties

8 reacties tot nog toe

jongens wat een geweldige showa van Ueno, en ook een zeer mooi patroon.
Voor GC zal ze waarschijnlijk toch ook enkele cm te klein zijn. In mijn vijver zou ze niet misstaan, maar helaas.....

Het zou me niet verbazen als de GC ALL Japan dit jaar niet van een van de bekende kwekers is (SFF, danishi, momotaro), maar wel een kohaku van een minder bekende kweker.

Maar welke kweker zou dat dan kunnen zijn????????

grtzzz

kees on 19/01/2011 09:36

Een van de mooiste showa die ik al gezien heb, formidabel. Het filmpje is van oct 2009, ze kan dus nu over de 90 cm zijn. Toch GC....?
Voor de nieuswgierigheid van velen Luc, wat zou zo een showa kosten?

willy on 19/01/2011 11:48

Niet te voorspellen Willy. Ik heb gisteren nog een prijs opgevraagd voor één van de beste nisai van één van de topkwekers, en daar vroegen ze 4 miljoen yen voor. Ik heb nog enkele referenties, zoals een mogelijke GC (geen zekerheid) van Momotaro, een sanke voor 3 miljoen yen. Als je ook nog weet dat er onlangs een nisai van Dainishi verkocht is voor 110 000 euro, dan denk ik dat je moet stellen dat "wat de zot er voor geeft" van toepassing is.

luc on 19/01/2011 12:36

HOI VOLGENS MIJ HEEFT DE SHOWA IN HET VOORJAAR
AL EEN PRIJS GEWONNEN OP EEN SHOW. HEB DEZE VIS LIVE MOGEN BEWONDEREN
FOTO'S EN FILM DOEN DE VIS WERKELIJK TE KORT.

john en ans on 19/01/2011 14:36

Volgens mij werd de ZNA koishow gehouden op 4 en 5 december 2010, dit terzijde. De All Japan Shinkokai 2011 koishow is inderdaad volgend weekend.
Drie grote kanshebbers, uw concullega uit Brugge met de winnaar van de Riyunkai 2010, de Nogami kohaku, nu 93 cm. De kohaku waar je het over hebt, M-Rose, eigenaar Kris Kasemsarm eveneens 93 cm en de voorplaat sierend van het huidige oyagoi-magazine van SFF en nog een SFF sanke van 94 cm eigenaar een Japanner. De Ueno showa is momenteel 88 cm en komt wellicht wat tekort tegenover de andere drie vissen. Info genoeg ?

Peter on 19/01/2011 15:32

Informatie is er nooit genoeg, en dus altijd welkom. Van mij mogen Danny en Mie gerust winnen, ik heb er geen problemen mee. Wel vind ik je neologisme mooi omdat ik het niet kende: "concullega." Maar na wat googlen blijkt dat woord toch te bestaan, en wel met de volgende omschrijving:

Concullega’s of gewoon concurrenten?
Veel verkopers hebben het over concullega’s als ze concurrenten bedoelen. Dit is aardig bedoeld, maar klopt het eigenlijk wel? Mag u praten over concullega’s of blijven het gewoon concurrenten en daarmee per definitie ‘vijanden’?
Blijft u liever sympathiek?

Sympathiek zijn is leuk als u het zich kunt permitteren. Een concurrent echter een ‘bevriende’ firma noemen met wie u graag samenwerkt en hem dan ook nog een concullega noemen, gaat dat niet te ver? Het is én blijft een concurrent. Die andere zal altijd proberen om u voor te zijn als er iets verkocht kan worden. Uiteindelijk moet hij aan het einde van de maand zijn huur en zijn personeel betalen... U toch ook?

Zo leer je nog eens wat........

Ohja, het foutje met de naam van de show heb ik voor alle veiligheid even rechtgezet....



Luc on 19/01/2011 17:47

ik heb enkele nieuwsreacties verwijderd.
Reden: de kritische reacties deden niets ter zake. de informatie werd door mij gevraagd en correct beantwoord.

luc on 20/01/2011 07:38

Uit rechtstreekse bron uit Japan, heb ik vernomen dat de Ueno showa verkocht was naar Maleisië. Over de prijs dat ze verkocht was, wil ik het niet hebben, want dan begint het voor velen te duizelen. Ze zal dus niet meedoen aan de show.

Met dank aan de informanten.

luc on 20/01/2011 09:24