De deal is rond

De deal is rondDe voorheen aangekondigde deal met Momotaro is rond.

Het heeft ditmaal lang geduurd, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Ook de Yen strooit veel roet in de onderhandelingen, want die blijft zich te sterk handhaven. Uit goede bron heb ik trouwens vernemen dat deze nog sterker komt te staan.

Wat is de deal:
Ik heb 32 vrouwelijke koi kunnen kopen die de veiling juist niet gehaald hebben uit de nieuwe Dainishi/Mako bloedlijn. Deze bloedlijn die vele harten zal stelen in de toekomst is het paradepaardje van Maeda San en Daisuke. Zij stralen van vertrouwen en je herkent als het ware de echte Dainishi showa in deze bloedlijn. Let wel: de goede Dainishi showa. Deze tosai zijn allen 30-35 cm, en geboren op 2 mei 2008. (8 maandjes en al zo groot).

Buiten het feit dat ze de veiling juist niet gehaald hebben, zijn het vrouwtjes en iedereen weet wat ik daarmee bedoel. De moeder ken ik nog niet, maar die is 88 cm groot. Eén van de papa's zie je hier bijgevoegd, en die is op dit ogenblik reeds 70 cm, over oyakoi gesproken. Deze papa is nog maar 3 jaar en heeft dus nog een hele rit te gaan.

De volledige stamboom zal binnenkort vrijgegeven worden, zowel wat betreft de vrouwelijke als de mannelijke oyakoi. Dit op speciaal aandringen van mij.

Verder wil ik je nog even vertellen dat ik vandaag zal overgaan tot trekking van de loterij van de shiro utsuri, en dat ik zondag de volgende loterij start met de showa van Momotaro 804020, en dit in een speciale editie. Ondertussen zijn de jongens ook een programma aan het schrijven om de loterij volledig te automatiseren.

Verder heb ik zelf nog een heel exclusief idee ontwikkeld, volledig nieuw, en volgens mij nog nergens van toepassing. Hierover later meer, want kapers blijven op de kust... :)

Ten laatste nog een quote van Rini:
Misschien wel leuk om even te melden dat ik net in de brievenbus de dvd van Koi@Home vond. Daarop een weergave van de veiling van Momotaro waarop de shiro/showa lijn getoond en benoemd werd. Goed te zien in beeld onze Brian. Het leuke was dat de presentatrice meldde dat er weinig buitenlanders aanwezig waren omdat deze koi te exclusief en prijzig waren om naar de Benelux te halen. Alleen Interkoi Arendonk en Aqua hobby importeerden deze speciale koi.

En ja, dit gaat over deze aankopen...

Meer afbeeldingen

Reacties

23 reacties tot nog toe

Dit soort berichten zijn het wachten waard luc!

ben benieuwd welke er nog meer bij zitten!

Matthijs[interkoi zwolle] on 16/01/2009 08:50

beste luc vertel mij eens wat deze gaan kosten kan ik gaan sparen. hier wil ik er wel een van kopen

auke hubers on 16/01/2009 09:11

Hoi Luc,

ben zeer benieuwd naar het vervolg hiervan...

Jeroen on 16/01/2009 09:27

Inderdaad heel benieuwd naar het vervolg ! Wat ik nu op de foto's zie doet het kwijl al in mijn mond lopen.....
Maar we zullen t.z.t. de prijzen en voorwaarden wel horen.

Joost Verbeek on 16/01/2009 10:02

ben benieuwd naar deze vissen. zien er erg goed uit

@rini; ik heb ook de dvd gezien maar in de benelux zijn er natuurlijk nog wel n paar die deze vissen importeren. deze vriendelijke dame slaat daar de plank mis....

arie on 16/01/2009 10:12

Mooi resultaat Luc! Ben inderdaad heel benieuwd naar deze showa's. En naar de loterij :-)

Ton on 16/01/2009 10:33

Kan best zijn, Arie, ik haal alleen maar aan wat die lieve juffrouw zegt. Er waren trouwens maar een paar Europeanen op die veiling en onze Brian was prominent bezig. Die laat zich het kaas niet van het brood eten. Waat het om gaat is dat we als Interkoi nadrukkelijk bezig zijn de beste vis op de beste condities voor onze klanten naar ons toe te halen. Dat alleen al is in Japan een kunst op zich, want je hebt wel, zoals je op de dvd ziet, met een keur van Aziaten met veel geld te maken. Het feit dat wij nu vaste voet aan de grond krijgen bij Momotaro, invloed kunnen uitoefenen en toegang hebben tot de beste koi van Momotaro, daarvan kunnen we alleen maar profijt trekken ten gunste van onze klanten die bijzondere koi tegen toch aantrekkelijke voorwaarden willen aankopen. Ik zie dat anderen toch niet zo een-twee-drie doen.

rini on 16/01/2009 10:59

@arie: Arie, ik ga het eenmaal bruutweg vertellen zoals ik het weet, en dus niet zoals ik het denk: je laat je een heleboel wijsmaken....
Natuurlijk kan je de overschot kopen (en dat is niet oneerbiedig bedoelt), keuze te over zelfs en spotgoedkoop.... dat is niet ter sprake. Het gaat erover wat wij aanbieden en het gaat erover welke kwaliteit wij aanbied, niet de 99% overschot die je overal kan kopen. Ik weet niet of jij al bij Interkoi Arendonk geweest bent, maar indien je al bij ons geweest bent, en als jij het verschil niet kunt herkennen, dan heb je inderdaad gelijk....

Rini en ik zijn deze winter op verschillende plaatsen gaan kijken, en je mag Rini zijn mening daarover gerust vragen. Alleen doe dit rechtstreeks aan Rini, want ik wil deze discussie niet op de reacties !

luc on 16/01/2009 11:32

Ik vind dit, wat Arie zegt, toch wel heel essentieel, hoor, want het heeft alles te maken met onze inkoopstrategie en waar wij als Interkoi onderscheidend in willen zijn. Ik heb het ook nooit geloofd totdat ik het zelf gewaar werd. Als je namelijk denkt dat je bij Momotaro met een welgevulde portemonnee in je broekzak, even zijn beste tosai denkt te kunnen kopen, dan vergeet het maar. Je komt dat tosai-huis niet eens binnen. Je mag van alles kopen, je wordt vriendelijk rondgeleid, maar de beste vissen krijg je niet eens te zien. Voor ons westerlingen onvoorstelbaar, maar het is niet anders. Geld speelt niet de allerbeslissende rol bij die Japanners, ze moeten het je GUNNEN. De beste vissen van Momotaro worden alleen maar aangeboden aan een select groepje van internationale dealers. Luc is al maandenlang intensief bezig geweest om die tosai te kunnen bemachtigen, heeft zich er als het ware als een terrier in vastgebeten en ziet nu zijn volhardenheid beloond. Wij kunnen nu - zonder enige vorm van arrogantie - zeggen dat we opgenomen zijn in dat selecte groepje van dealers dat eerste keus krijgt. Die tosai zullen niet voor een habbekras te koop zijn. Maar qua kwaliteit/prijs verhouding is er geen betere deal.

rini on 16/01/2009 12:33

Kalmte kan ons redden, zo is het spreekwoord. Dit geldt hier des te meer daar de overtuigingskracht van woorden haast overbodig wordt bij het zien van de topkwaliteit van de getoonde koopwaar. En dan nog het nodige geduld kunnen opbrengen om ze binnen afzienbare tijd live te bewonderen in Arendonk; waar je nu al donder op kunt zeggen dat ze nog zoveel mooier uit de hoek zullen komen dan op de getoonde foto.
Wat had ik in een vorig draadje weer gezegd over toenemende koikoorts?

Ja Luc, hier wil ik er ook wel eentje van, tenminste als mijn portemonnee er zich niet in verslikt! Meer hierover ergens medio volgende week.

Martin on 16/01/2009 13:06

heren,

ik denk dat ik luc verkeerd begrepen heb:

hij zei dat 'deze vissen de veiling net niet gehaald hebben'. Ik begreep daaruit dat ze van mindere kwaliteit waren....nu begrijp ik dat deze juist beter zijn dan de veilingvissen....ik neem eerder gedane uitspraken dan ook terug. ik geloof direct dat dit idd voor een heel select clubje is weggelegd. de veiling daarentegen wordt door meerdere dealers gebruikt om vissen aan te kopen...daar zijn we het toch wel over eens?
vrgr arie

ps het was toch niet zo'n rare aanname die ik deed?

arie on 16/01/2009 16:10

oja,

mocht ik me nu weer vergissen en blijken het toch mindere vissen te zijn dan de veilingvissen dan snap ik t nog steeds niet; de beste vissen komen dan toch op de veiling terecht die voor vele dealers openbaar is? en wat is dan de reden dat de vissen die net minder zijn dan de geveilde vissen naar een select groepje gaat? ik zou juist zeggen dat hij de allerbeste vissen (lees veilingvissen) voor dat selecte groepje zou bewaren....maar wie ben ik?

luc, nogmaals gefeliciteerd met deze deal want wat ik in mn eerste bericht al zei; deze foto's/vissen zien er erg goed uit en mogen zo mijn vijver in!

arie on 16/01/2009 17:04

hoi
luc gefeliciteerd met deze deal. ik durf te zeggen dat dit voor weinig dealers is weggelegt. heb het al vaker gezegt. je hebt momotaro en momotaro. het is aan de hobyist zelf te oordelen met wat voor momotaro hij van doen heb. en daarbij komt de kennis van de desbetrefende dealer om de hoek kijken. nou heb ik bij jullie ook is om de hoek gekeken. en de kwaliteit maar vooral de prijskwaliteit is ontzettend goed. als dit niet zo zou zijn zeg ik het ook zoals de meesten wel weten. kan dan ook bijna niet wachten tot er wat bekendt wordt van deze deal.. succes met de opvang.

john en ans de leur on 16/01/2009 17:59

Arie, bedankt voor je reactie. Even ter verduidelijking: er waren nog totaal 32 tosai van deze nieuwe bloedlijn, female met certificaat, uit de preselectie beschikbaar. Niet meer en niet minder. Dat is wat Daisuke ons verteld heeft. We hebben na echt wel forse onderhandelingen op alle 32 beslag kunnen leggen. Dus is het niet mogelijk dat tosai van deze kwaliteitscategorie straks volop hier aangeboden wordt. Natuurlijk kunnen er van deze lichting straks veilingvissen aangekocht worden, maar de prijzen die hiervoor betaald gaan worden zullen er anders uitzien. En mogelijk zullen er inderdaad een paar hun weg vinden naar de Benelux, maar de overgrote meerderheid zal ongetwijfeld naar Azie en Amerika gaan. En natuurlijk zullen er straks meer tosai van deze bloedlijn hier aangeboden worden, maar die vallen dan beneden deze kwaliteitscategorie. Wat rest is de plezierige gedachte dat wij u straks deze exclusieve tosai in een fijne prijs/kwaliteitsverhouding aan kunnen bieden. Daar ging het ons maar om.

rini on 16/01/2009 20:18

Jongens, jongens, jongens, wat een unieke kans krijgen we weer om top te kopen.En dan nog 32 stuks!!!!!
Schitterend werk Luc. Ik kijk ernaar uit om ze te mogen zien.
En dat Luc bij Momotaro in de bovenste lade ligt: mijn aankoop van Y-Tashi, een super tategoi aan een heel eerlijke prijs, vind ik enkel bij Luc dankzij zijn relatie met Momotaro.
Dit noem ik de klanten verwennen.

willy on 16/01/2009 21:15

Rini,

ook bedankt voor jouw reactie.in mijn allereerste posting bedoelde ik met 'deze vissen' de veilingvissen....want daar had de mevrouw van koi@home het over.....hierdoor is verwarring ontstaan die nu redelijk geklaard is...

een tweede vraag heb ik ook.... puur om kennis te vergaren als hobbyist overigens:

de geboortedatum van dainishi/mako vissen van de veiling is 7/8/08

de geboortedatum van jullie vissen is als ik het goed lees 2/5/08

hoeveel kweken worden met deze ouderparen per seizoen gedaan? en wat kunnen deze oyagoi eigenlijk aan?

vr koigroet arie

arie on 17/01/2009 11:25

Een interessante vraag, Arie. Vind je het goed dat ik eerst de stamboom afwacht. Dat geeft ook ons wat meer inzicht in de mannetjes. In de natuur heb ik karpers meerdere keren per jaar zien paaien, vaak in april/mei en dan weer in augustus. Dit als de omstandigheden zich daarvoor leenden. Mannetjes kunnen meerdere keren per jaar paaien, maar vrouwtjes doen dat strikt genomen maar een keer. Momotaro zal best weten waar hij kan doen en wat hij moet laten, maar ik blijf erbij dat de vrouwelijke oyagoi het behoorlijk voor hun kiezen krijgen. Het is hier niet de natuur die de zaak regelt, maar het zijn geforceerde bevallingen die door hypofyse-injecties op gang worden gebracht.

rini on 17/01/2009 11:51

of heeft momotaro twee vrouwelijke dainichi-oyagoi? dat kan natuurlijk ook!

arie on 17/01/2009 12:02

Heren,

hier zijn niet veel woorden voor nodig. gefeliciteerd met deze toch wel unieke doorbraak bij Momotaro. maar het is en blijft een kwestie van gunnen zoals Rini dit al mooi zegt. en dat is denk ik ook de grote kracht van Interkoi. de band welke Luc, Rini en Ben als ik voor mezelf spreek met mij hebben opgebouwd. hebben ze in dit geval ook met Momotaro weten op te bouwen.

PETJE AF!

ps. Lcu je houdt ons nog steeds in spanning met je nieuwe exclusieve idee. we wachten af.

Stephan on 17/01/2009 14:45

Volledige genealogie is me beloofd. Ze zijn op dit ogenblik heel druk met de veiling en met de show voor eind januari, maar ik publiceer ze op zo gauw ik ze heb.

luc on 17/01/2009 14:51

Wederom heel bijzonder... Niet alleen de koi, maar ook het feit dat jullie ze konden bemachtigen en naar onze contreien laten komen.

Nou ben ik weer heel benieuwd naar de foto's van de koi en de genealogie.

Ik weet het, ik blijf nieuwsgierig. Zou dat dan toch te maken hebben met de X/Y chromosomen-kwestie? ;-)

Zonder gekheid: ik vind dat jullie best trots mogen zijn!

Groet,

Noëlle on 17/01/2009 20:58

Pfjieuw... gelukkig... Het heeft toch niets met X/Y te maken...

Ton is ook benieuwd naar meerdere dingen las ik net... :-) !!

Noëlle on 17/01/2009 21:01

Nieuwsgierig ben ik altijd ;-)..... Nu ben ik eigenlijk eerst in afwachting van de veiling :-) en dan misschien nog wel naar de foto's van zoals ik ze maar ga noemen de "32" van Arendonk....
En ach... een gokje tussendoor is altijd leuk en spannend toch.....