De eerste aankopen zijn een feit.

De eerste aankopen zijn een feit.Het was een moeilijke bevalling als je koi van hogere kwaliteit aankoopt.

Als je echter moet onderhandelen om problemen uit het verleden opgelost te krijgen, dan moet je je helaas soepel opzetten. Desondanks zijn we als winnaars uit de bus gekomen denk ik, want als je deze 3 aankopen bekijkt, dan geloof ik dat ik mag zeggen dat we gescoord hebben.

Deze 3 sansai van 60-65 cm zijn een verrijking van mijn bestand, koi waar ik zeker en vast achter kan staan, en koi die nog alle mogelijkheden in petto hebben. Ik heb geen echte persoonlijke voorkeur, want ik vind ze alle 3 geslaagd maar ik heb wel een zwak voor de zwaargebouwde 4-staps kohaku. De sanke echter met een zeldzaam Inazuma patroon zou wel eens de verrassing kunnen worden, terwijl de lepelkohaku een toonbeeld van kracht uitstraalt. Welke verkies jij ?

Ik hoop dat ik er nog 20 meer van deze kwaliteit zou kunnen aankopen in de loop van deze trip. Natuurlijk kan een filmpje niet ontbreken, maar binnenkort zitten ze in Arendonk.

Kohaku 1211008
Kohaku 1211009
Sanke 1211010

Reacties

15 reacties tot nog toe

Wow mooie Koi Papa

Robby on 18/11/2012 14:35

Kohaku 1211009, mag je Oliva noemen :o)

Robby on 18/11/2012 14:36

Luc, ik weet niet hoe jij het altijd klaarspeelt, maar jou koi zijn altijd mooi. Ik zie zelden een lelijke koi. Een prachtige selectie

wim on 18/11/2012 14:41

De 1211008 hele beste kohaku .
Mooi om mee te genieten hoe het je vergaat in Japan Luc .

Rob on 18/11/2012 15:13

Hi Luc,

Dit is een veel belovend begin weer goed bezig
Dez koi zien er goed uit
Tja als ik een keus zou kunnen maken zou ik voor de Sanke gaan

Jent on 18/11/2012 15:45

Doe mij ook de vierstaps kohaku maar. Wit doet pijn aan je ogen, huidkwaliteit is geweldig. En de bouw van deze vind ik het mooist, vloeiend en zonder verval naar achter.

Johan H. on 18/11/2012 16:16

Ik ben geen sanke liefhebber,maar voor deze wil ik graag een uitzondering maken.Ik zie ze hier al zwemmen in mijn gedachten. Goe bezig zoals Jack zegt

Johan on 18/11/2012 17:20

Goed bezig Luc!
Spannende Sanke,Kohaku 1211009 hoezo huidkwaliteit?!
Goed begin is het halve werk zeker?!

Gr.Jack.

jack on 18/11/2012 18:20

Pracht koi waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de sanke...
Maar Yamamatsu? Je ging toch naar het zuiden?

Ton on 18/11/2012 18:56

Dit beloofd wat zeg..prachtige vissen!!

Arjan on 18/11/2012 19:35

Ton Luc heeft de verkeerde afslag genomen haha maar goed ook want het zijn drie mooie aanlopen

Heb een zwak voor Yamamatsu van de drie gaat me voorkeur naar de vierstapper kohaku

Ronald on 18/11/2012 21:10

Ik kan ook niet meer volgen, Ton.
De wegen van een koidealer (zoals Luc), eenmaal in Japan, zijn blijkbaar ondoorgrondelijk. En niemand, buiten wij met z'n twee, die zich lijkt af te vragen hoe de vork hier juist aan de steel zit.
Toch een lacune om (ook) in het nieuwsitem zelf niet de betreffende kweker te vernoemen, als je het mij vraagt. Zou Luc misschien voor een keertje te veel gezopen hebben, alvorens een nieuwsitem te posten? Zo kennen we hem alvast niet.

Yamamatsu koi . . .??? Incredible. Zo ja, moeilijk te begrijpen in het licht van de (Chinees klinkende) tweede zin van het nieuwsitem, tenzij met "je" in die zin de betreffende kweker bedoeld wordt. Misschien dat enkel Frans en Ans mij hier zullen begrijpen . . . Sorry voor al de anderen!

Over de drie koi ga ik mij niet uitspreken . . .

Martin on 18/11/2012 22:24

Ze hebben hier auto's, fietsen, bussen, treinen, vliegtuigen, en zelfs Shinkansen of snelle treinen. Het probleem uit het verleden moest opgelost worden, dat was prioriteit, want dit bleef te lang duren.

liuc on 19/11/2012 02:25

Wat een beauty's! Die sanke wow...