Nog eentje op de valreep

Nog eentje op de valreepHet doet pijn, het zijn moeilijke beslissingen, maar ik moest en zou nog één deal rondkrijgen, een deal waar ik al lang op zat te azen, maar die niet wou lukken.

Maar eindelijk is de kogel door de kerk, maar ook door mijn portemonnee. Juist voor het vertrek heb ik dan toch toegehapt om deze nisai aan te kopen van Sakai FF, en bovendien kan deze niet verscheept worden, dus moet ze wel een jaartje hierblijven.

Na al de omslachtigheden van het azukari gebeuren, waar ik in de loop van de volgende weken wel meer zal over berichten, is het toch een verademing om toch nog enkele koi als azukari te laten. Ik begrijp de ganse situatie nu beter, maar zal er later op terugkomen.

In ieder geval blijft deze koi van de veiling nog een jaar in de mudpond. Voor zover ik iets van koi ken, heeft deze alles in huis om het te maken. Bekijk het filmpje aandachtig en zeg nu zelf of deze de lengtegroei in zich heeft, en of deze body zal maken in de toekomst.

Ik heb het gevoel dat je hier een kanshebber op veel succes zou kunnen hebben. Nu 61 cm, een body uit één stuk, het sumi op mooie plaatsen. Volgens mij is de 70 cm haalbaar, als het niet meer is. Lengte wil nu altijd niets zeggen, maar het is nu éénmaal een noodzakelijkheid.

Wie interesse heeft, mag me natuurlijk altijd mailen, maar ik hoop dat je tenminste weet dat dit een bepaalde prijscategorie vertegenwoordigt.

Meer afbeeldingen

Reacties

13 reacties tot nog toe

Fantastische sanke... Ik heb haar irl gezien!

Matthijs on 20/03/2014 13:55

Schitterend gewoon .! Spijtig dat het woord prijskaartje weer valt.
Deze 70 cm , dat moet de moeite zijn.

Johan on 20/03/2014 21:07

O.k misschien voor sommige overdreven , maar dat scheelt me helemaal niks.....
Luc , de beste Koi die je ooit gekocht hebt.

jack on 20/03/2014 21:49

O'ja de toekomst van deze Sanke.
Dit is toch de juiste bouw voor formaatje ; SFF Monster ?!
Ze heeft HET,let maar op !

jack on 20/03/2014 21:58

Helemaal juist Jack... Als t prijskaartje anders was geweest had ik deze gekocht... Sublieme body om enorm groot te worden!

Matthijs on 21/03/2014 17:07

Het is dus aan jou Jack.
Take it or leave it! Of je weet wie uw concurrent is . . .

Martin on 21/03/2014 22:50

Ik alvast niet Martin -:)-:)

Filip on 21/03/2014 23:29

@ Martin , ik kan onmogelijk tegen U op.
Dus laat deze unieke kans niet aan uw voorbij gaan!
Want dit zijn ze wel....helemaal het soort Koi waar U al jaren om vraagt !

jack on 22/03/2014 08:40

@ Jack,

Ik hou niet zo van al die superlatieven bij de beoordeling van een nisai sanke, zelfs al komt die uit de stal van Sakai.
En om even in vage of geheimzinnige termen te blijven spreken: spelletjes zijn er om gespeeld te worden. Ik heb hier toch nergens beweerd dat IK uw concurrent zou (geweest) zijn voor deze sanke.
Ik ben het trouwens niet eens met de laatste zin van uw meest recente reactie hierboven . . . noch met de commentaar van Luc himself onder de foto en het filmpje van de sanke te zien onder Koiaanbod. Compris?

Martin on 23/03/2014 22:52

Martin... De sanke waarover hier gesproken wordt is er een met een uitzonderlijke potentie...
Zo heb ik ze lang niet gezien... En is er zeker een die jij klaarblijkelijk te laag inschat!

Matthijs on 24/03/2014 15:31

Kan best zijn Matthijs, maar deze sanke geeft mij persoonlijk alvast geen waauw gevoel. Zal wel weer liggen aan het patroon zeker, iets wat in jullie ogen haast altijd van ondergeschikt belang is (quod non, zeker bij sanke).

Martin on 24/03/2014 16:17

Dag Martin,

Patroon is zeker niet van ondergeschikt belang... in tegendeel zelfs..
Het enige minpuntje aan het patroon op dit moment is dat in het eindstuk geen beni aanwezig is... als dit echter ingevuld wordt met sumi en de rest van het sumi accentueert zich wat meer....

Maar fair enough... smaak is smaak... en daarover valt niet te twisten!
Wat vind je van mijn Sanke?..als je dan toch bezig bent ;)

Matthijs on 24/03/2014 19:28

Prachtige en ongetwijfeld beloftevolle SFF sanke, Mattijs, met heel goede huidkwaliteit (althans voor zover ik kan zien op het filmpje) en het sumi op de juiste plaatsen.
Alleen - en daar gaan we weer, maar ik wil recht voor de raap zijn - is het niet echt mijn type van sanke omdat het onderliggend kohaku patroon mij niet zo aanstaat: de voorste hi-plaat loopt namelijk nogal spits en ietwat gekromd uit over de kop van de koi, waardoor deze visueel wat smalletjes oogt.
Denk het sumi even weg en vraag je dan af of je deze dan toch nog zou gekocht hebben. Het is voor mij een beetje een excentriekeling, als je begrijpt wat ik bedoel.

Hopelijk voor jou zal de toekomst mij ongelijk geven en wordt het op latere leeftijd toch een pracht van een sanke.
In elk geval proficiat en veel geluk ermee!

Martin on 26/03/2014 21:48