Onverwachts maar wel verheugend

Onverwachts maar wel verheugendSoms gebeuren er dingen die je helemaal niet verwacht, maar waar je heel blij mee bent.

Eén van deze dingen is het ontvangen van een aantal filmpjes en foto's, waaronder deze foto. Ik moet deze nog verwerken, en zal er in de loop van volgende week een filmversie van maken, maar wat ik nu graag zou willen weten is wie er voldoende koiherkenning bezit om deze koi te plaatsen.

De foto is zo genomen dat hij een tipje van de sluier laat zien, maar nog niet helemaal. Mijn vraag is dan ook of er mensen zijn die deze kohaku herkennen en een kleine uitleg geven om deze herkenning te staven, indien mogelijk met vermelding van kweker.

Om het geheel nog wat op te fleuren, zal ik een gratis bodywarmer of een gratis interkoi jasje weggeven aan diegene die als eerste de koi met vermelding van kweker kan omschrijven. Om het je niet te makkelijk te maken, heb ik de kohaku in het archief tijdelijk verwijderd. Ik herkende de koi onmiddelijk en wist het codenummer zo goed als van de eerste keer.

Ik ben benieuwd of er iemand deze kohaku nog herkent.

Reacties

24 reacties tot nog toe

Volgend op de aanbieding van de Q-bakken, heb ik in het betreffende nieuwsitem, de maten bijgevoegd en enkele foto's.

luc on 13/09/2012 10:08

volgens mij ben kohaku kweker yamatoya code nummer weet ik niet

rik slijkoort on 13/09/2012 16:45

dat heb je niet goed Rik.

luc on 13/09/2012 17:38

deze is van matsue. Heeft deze niet n tijd in de qbal gezeten gr ed

eddy on 13/09/2012 18:11

Neen Eddy, je zit helaas fout.

luc on 13/09/2012 19:16

T'is een moeilijke Luc!! Ik denk Yamamatsu koifarm??

kurt on 13/09/2012 20:01

sakai fish farm

rudy on 13/09/2012 20:21

als je het mij vraagt is het een kohaku van taniguchi ....
uit de serie waar ik er destijds ook een van had aangekocht.

michel on 13/09/2012 20:46

Jullie zitten nog allemaal fout...helaas, en het is toch een bekende geweest.

luc on 13/09/2012 20:51

Luc ik denk dat ze het niet gaan raden.
Misschien moet je het iets gemakkelijker maken denk ik.

Ronald on 13/09/2012 21:10

ik dacht dat het een hosokai was,maar welke

johan on 13/09/2012 21:19

Men 2 de kans is Hisashi Hirasawa ofwel Marudoh koifarm??

kurt on 13/09/2012 21:22

Volgens mij die van Takigawa

Raf Segers on 13/09/2012 21:31

Ik heb een vermoeden maar geen nummer....

Arjan on 13/09/2012 21:34

De koi oogt inderdaad bekent...
Momotaro , 64 reeks ....of de koi een jaar eerder?

Gr.Jack.

jack on 13/09/2012 21:45

volgens mij verborgen maruten vlek

johan on 13/09/2012 21:48

op de mond bedoel ik

johan on 13/09/2012 21:49

Ik weet het weer,een Kohaku van Torazo uit de open sale's meen ik.
Kwam in April vorig jaar binnen! Nummer geen idee maar het is een Torazo!

Gr.Jack.

jack on 13/09/2012 21:52

Juist Jack!!!
1104017_01 !en mooi ge-evolueerd!

raf on 13/09/2012 22:02

Maar jij hebt het nummer Raf....
Ziet er goed uit,was toen bij binnenkomst ook een van de betere meen ik!

jack on 13/09/2012 22:05

bwa, t'was gewoon al leuk om er het hoofd eens stevig over te breken.
Ook goed voor Luc want zelfs clarissa & Ziba passeerden in mijn gedachten :-)
Was idd volgens mij toen wel een "smalle".
Mischien nog leuk om af en toe eens te doen... wie herkent er deze nog :-)

Raf on 13/09/2012 22:10

Knap gevonden mannen.

johan on 13/09/2012 22:10

Klopt Jack, het is inderdaad de kohaku van Torazo met nummer 1104017. Samen met de sanke die door Ben is grootgebracht, werd deze als toen gekozen door ons als de 2 beste tosai van deze selectie. Ze is nu 61 cm. Je hebt een bodywarmer of vest verdiend...

luc on 14/09/2012 06:51

Proficiat Jack!

Raf on 14/09/2012 16:48