Zaterdag 28 april, herschikkingsdag.

Zaterdag 28 april, herschikkingsdag.Ik moet mijn huidig bestand gaan herplaatsen om de nieuwe vissen die binnenkomen, goed op te kunnen vangen.

Het is nog wat puzzelen, en hopen op beter weer, maar volgende week zaterdag zullen we dit koppelen en organiseren we een herschikkingsdag.

De vijvers die vrij moeten komen voor de opvang van de nieuwe vissen, moeten vrijgemaakt worden, want 2 mei komen de nieuwe vissen aan. Wij zullen dan zaterdag de grootste vijver leeg gaan maken, en één van de binnenvijvers, zodat we de grote jongens op kunnen vangen. In totaal komen er een 40-tal nieuwe gasten aan, waarvan een 15 tal jumbo en een 25 tal tosai.

We gaan dit niet even gewoon doen, maar in het bijzijn van diegenen die hier bij willen zijn. We gaan iedere koi één voor één bowlen, bekijken, keuren en een nieuwe plaats geven. Tegelijkertijd hebben de mensen de gelegenheid om deze koi te kunnen zien, en hun evolutie te bekijken. In het totaal gaat dit toch over een 25 nisai en sansai van om en bij de 50-65 cm.

Het zijn wel stuk voor stuk goede koi met een goede toekomst voor zich, en indien er mensen zijn die op deze dag eventueel een goede nisai wil aankopen, waag je kans. Ik beloof heel soepel te zijn volgende week zaterdag, want ik moet gewoon plaats maken voor de nieuwe koi, en overbevolking is nooit goed.

Moesten er nog mensen zijn die over de mogelijkheid beschikken om hun koi op kunnen komen halen, dan ben ik er dankbaar voor, want overzetten is een stap die ik altijd probeer te vemijden, en een dubbele overstap is helemaal niet op zijn plaats.

Ondertussen is mijn "hulpnet", waar de koi zolang moeten verblijven tot ze opgehaald worden, stilaan vol aan het geraken. De taniguchi tosai zijn dankbaar geëvolueerd, en velen zijn zeer gecharmeerd door deze goede selectie. Waar ik me iedere week weer over verbaas zijn de tosai Momotaro, die een geweldige vaart en ontwikkeling hebben genomen. De moeite om te bekijken.

Hier zie je de uitverkorenen van gisteren, die zolang het weer het niet toelaat in een apart net, mijn hulpnet, worden gezet. De meesten zijn rond de 30 cm met enkele uitschieters, en ik kan er niet genoeg op drukken hoe dankbaar deze koi wel zijn.

Reacties

18 reacties tot nog toe

Als ik tijd heb kom ik even aan, niet om te kopen (denk ik, hahahahaha) maar om prachtige vissen te zien.

Arjan on 22/04/2012 13:39

Dat zal de moeite zijn volgende week ,ik kom waarschijnlijk ook mijn koi ophalen .grtjs

paul on 22/04/2012 15:20

Als ik dit zo lees zal er weer een ritje richting Arendonk gemaakt worden om al dat moois te gaan bekijken.

Jent on 22/04/2012 19:20

Pfff, ik moet werken tot 16.00u en dan naar een familiefeest :-(

Hoe is het trouwens met die gekregen eigen kweek ?

Jeroen on 22/04/2012 20:14

word weer een dag om te genieten met al dat koigeweld
en ook ik wil dan mijnTaniguchi sanke meenemen naar de veluwe

gerrit on 22/04/2012 22:50

Ik citeer uit het nieuwsitem: "Moesten er nog mensen zijn die over de mogelijkheid beschikken om hun koi op kunnen komen halen, dan ben ik er dankbaar voor, want overzetten is een stap die ik altijd probeer te vermijden, en een dubbele overstap is helemaal niet op zijn plaats".

Dat lijkt mij een zeer wijze raad, Luc, trouwens ook in het voordeel van de klant (z'n koi), maar je bent naar mijn mening veel te 'soft' op dit punt, en klanten met aangekochte koi maken daar op den duur dankbaar gebruik (of misbruik?) van, zoveel is zeker.

Je weet toch dat de meeste andere Vlaamse koidealers hun klanten gewoon voor de schram plaatsen: hun voorheen aangekochte koi komen ophalen tegen uiterlijk 1 april of 15 april, zoniet hen een bepaalde meerkost (financiële boete) opleggen. Op die manier zou je inderdaad gemakkelijker en met meer gemoedsrust uw vijvers kunnen vrijmaken/herschikken om de nieuwe koi, die doorgaans tegen eind april/begin mei binnenkomen, behoorlijk op te vangen.

Ik besef dat ik mij met deze reactie in de ogen van vele klanten misschien niet sympathiek maak, maar diezelfde klanten moeten weten dat een (eventueel noodgewongen) dubbel overzetten van de koi deze laatste niet ten goede komt, wel integendeel. Dus . . . afhalen maar, vooraleer het gedoe ermee begint!

Martin on 23/04/2012 02:55

Je slaat de nagel op de kop Martin ,Luc kan moeilijk neen zeggen.Maar dit geeft ook een bepaalde meerwaarde,vertrouwen aan de dealer.Persoonlijk opteer ik voor de ongedwongen sfeer die er heerst.Wat wel moet kunnen is dat er bij langere perioden een tegemoet koming moet zijn van de klant.Hier kan toch niemand iets op tegen hebben ,WEL?

johan on 23/04/2012 08:12

@Martin, Niet geheel gelijk Mr Martin( ken je niet persoonlijk) . Wij zijn zelfstandigen, wonen op 150km van Interkoi Arendonk, mijn vrije tijd wordt goed gepland als ik naar interkoi Arendonk kom. Ook ik heb aangekochte koi bij Luc die ik moet ophalen wat me voorlopig niet lukt voor eind April... Luc maakt er volgens mij niet echt een probleem van , zoja, wil ik gerust zonder problemen bijbetalen voor het onderhoud van de koi!
Ik beschouw het in mijn ogen als een extra service van Interkoi die hun clandisie enkel maar ten goede komt," klant is koning weet je wel"

kurt on 23/04/2012 18:45

@ Johan,
Ik kan uw zienswijze perfect volgen hoor, misschien ben ik (zoals gewoonlijk) iets te extreem geweest in het formuleren van mijn standpunt. De aard van het beestje, weet je wel. Ook ik hou enorm van de ongedwongen sfeer en de meer dan gemiddelde vrijheidsgraden geboden door Interkoi Arendonk, maar toch . . . als je vergelijkt met andere dealers, wat een servicegehalte!
Heb mij hier dus wel even opgesteld als advocaat van de duivel, maar dat had je wellicht al begrepen . . .

@ Kurt,
Zie mijn reactie hierboven tgo. Johan, even toepasselijk naar jou toe.
Ook met jou zit ik ergens wel op dezelfde golflengte hoor. Eén van de hoofdbedoelingen van mijn interventie bestond er trouwens in om aan te geven in welke mate de klanten van Interkoi in de watten worden gelegd, als je vergelijkt met de meeste andere dealers in Vlaanderen en Nederland.
Maar dat is nu eenmaal typisch Luc: enerzijds de klant veel vrijheidsgraden geven, waarvoor uiteraard ons aller appreciatie, anderzijds diezelfde klant tussendoor (maar in mijn ogen terecht) aanmanen om zich aan de (ongeschreven) regels van het spel te houden. Een crème van een vent, zo noemen ze dat in Vlaanderen . . . !


Martin on 23/04/2012 19:47

Beste Martin,

Ik wil je niet in een hokje plaatsen maar dit is nou echt weer een opmerking van een BMW rijder. Er zijn veel mensen zonder verwarming en quarantaine en dan komen ze bij Luc van 18 graden naar de huidige temperatuur van 10 graden.
Ik zou er veel stress van hebben in ieder geval om ze nu bij te zetten, mede doordat de koi geteisterd word door de trichodina op dit moment. Ik voel me niet aangesproken maar voel me toch geroepen sommige mensen te verdedigen.
Dan is het ook nog zo dat je je niet druk om Luc hoeft te maken want als het nodig is staat hij echt zijn mannetje wel.
Oh ja, ik ben toch jonger en sterker als jij Martin.

Marco on 23/04/2012 20:39

...en bij deze wil ik Luc laten weten (moest hij het nog niet weten) dat ik hem ten zeerste dankbaar ben dat mijn Mako Showa mag blijven tot mijn nieuwe vijver af is. Ik steek zo'n exemplaar liever niet in mijn quarantaine van 3000L waar nu 10 koi in zitten...
Het zal trouwens niet mijn laatste aankoop bij Interkoi zijn, en dat weet hij ook. :-)

Jeroen on 23/04/2012 20:41

@Martin, Johan, Ik kan het zelf niet beter verwoorden als dat" nen crème van nen vent" inderdaad!! En ja, we worden in de watten gelegd bij interkoi als je het vergelijkt bij sommige andere koidealers!
Ontvangst, communicatie, klantomgang, wat een servicegehalte!! Allen dat maakt van interkoi iets speciaal wat je ergens anders mist...
Maar als zelf zelfstandige weet ik meer dan geen andere wat je allemaal wel moet doen om een klant tevreden te stellen, prijskwaliteit, nazorg, ed...
Alvast dank.
Groet, Kurt.

kurt on 23/04/2012 20:45

Mijn god, mijn god, wat heb ik hier toch weer ontketend? Asshole dat ik ben!
Heb er soms wel moeite mee dat de Nederlanders hier mij niet goed (willen)begrijpen en toch zo weinig "sense of humour" hebben.
Maar laat het mij zo stellen, for the sake of peace: weet dat ik toch zo graag de rol van advocaat van de duivel speel, en dat mijn bedenkingen absoluut niet persoonlijk bedoeld zijn maar veeleer als stof tot nadenken (in dit geval over Interkoi-service).

@ Marco evenwel (neem aan Marco de timmerman),
en ik citeer: " . . . maar dit is nou echt weer een opmerking van een BMW rijder".
Begrijp echt niet wat dit ermee te maken heeft, of is dit misschien ook veeleer ludiek bedoeld?
En straffer nog: "Oh ja, ik ben toch jonger en sterker als jij Martin".
Dit kan ik echt niet plaatsen, dit moet je mij in de gegeven context eens uitleggen, ook al is de uitspraak op zich niet onwaar.
Maar alle gekheid op een stokje Marco, no hard feelings hoor!

Martin on 23/04/2012 21:50

He Martin, je weet toch wie ik ben. Ik wilde je effe op de kast jagen.

Marco on 24/04/2012 08:03

Daar ben je dan inderdaad wel een beetje in geslaagd, Marco.
Maar wacht tot ik binnenkort mijn biturbo 1M Coupé heb, dan zullen uw ogen pas gaan rollen . . . :-)

Martin on 24/04/2012 15:22

@ Martin , wil Marco wel voor je vasthouden hoor terwijl jij sl...!
Beetje jammer,ons merk weer zo misbruiken.

Gr.Jack.

jack on 24/04/2012 16:26

Martin, gaat die BMW sneller als mijn golf denkt u.
Hoeveel pk zit erin en van 0 naar 100 in ?
Gewoon een vraag met respect voor u Martin.
Ik vind u in ieder geval een leuke vent.

Marco on 24/04/2012 18:07

@ Jack, bedankt voor het positieve gebaar, die jenner verdient inderdaad een pak sl . . . :-)

@ Marco, LOL (= Laugh Out Loud), die vergelijking met uwe VW Golf GTI.
Je moet weten dat het gene gewone is hé, maar zoals m'n vroegere M3 ook eentje uit de M-stal, met een manège van 340 paarden en een reservoir van liefst 500 Nm koppel. Van 0 naar 100 km/u in amper 4,9 seconden!
Heb dan ook hoegenaamd geen schrik om naast u aan de lichten te vertrekken als deze op groen springen, noch in de hernemingen bij hogere snelheden. Denk dat je voor mij enkel zichtbaar zult zijn in m'n achteruitkijkspiegels :-). Immers: There is no power like M power!
Enig nadeel van deze sprintbom: zal serieus op m'n tellen moeten passen voor de arm der wet, op gevaar af anders geen geld meer over te houden om nog eens een koi te kunnen kopen, hahaha . . .

We zijn hier echter te zeer aan het afdwalen, Marco.
Back to koi storys, zoniet gaat Luc ons straks nog op de vingers tikken!

Martin on 24/04/2012 22:29