Ik heb ervan genoten.

Ik heb ervan genoten.Is het andere jaren wat te druk, en heb ik te weinig tijd om ervan te genieten, dan is het gisteren voor mij een hele fijne dag geweest.

Het weer was zo goed als het maar kan zijn, de sfeer was goed, de mensen die gekomen waren hadden hun beste beentje voorgezet, cadeautjes kreeg ik van iedereen, kortom, het was een fijne dag.

Mijn eerste klant was Mark. Mark moest vandaag werken, en kon niet aanwezig zijn, wat hij heel spijtig vond. Maar hij had wel 80 ijsjes meegebracht, want Mark heeft enkele ijswagentjes rondrijden van het ijsventje. Dat was een leuke verrassing waar ik heel blij mee was, en die ik dankbaar aannam. Zoals je op enkele foto's kan zien, hebben ze ook genoten van de ijsjes, vooral mijn kleindochter Lisse, want die heeft er minstens 2 op, voor zover ik weet...

Om 11 uur was alles zo goed als klaar, en Bert en Mieke, die ieder jaar onze barbecue verzorgen, waren al volop bezig om tegen de vooropgestelde tijd het vlees klaar te krijgen. Zoals altijd was dit voortreffelijk, met heerlijke salades, lekker vlees en ondanks het feit dat er ongeveer 80 personen waren en ik barbecue besteld had voor 90 personen, was alles gewoon op. Misschien dat de jongens uit de Veluwe er iets mee te maken hebben, want die heb ik verscheidene malen richting barbecue zien lopen :) . Let trouwens ook op hun nieuwe T-Shirts waar ze trots mee rondparadeerden en die ik even in beeld heb gebracht.

Na de barbecue werd de spanning opgeladen voor het verloten van onze superprijs van dit jaar. Er werden in totaal 311 nummers van loten in een bokaal gedaan. Natuurlijk waren er mensen met meer loten en mensen met minder loten, want de toegekende loten waren afhankelijk van de aankopen die je gedaan had. Mijn kleinkinderen trokken ieder een lot, zodat er 4 mogelijke winnaars uit de bokaal werden getrokken. Toen heb ik iemand uit het publiek gekozen die de uiteindelijke winnaar moest trekken. Mijn keuze viel op Wilfred. Waarom Wilfred ? Ik denk dat Wilfred één van mijn eerste klanten, zoniet de eerste klant is voor zover ik me kan herinneren. Ontegenzeggelijk correct, niet de makkelijkste, maar wel de meest onschuldige hand die ik me maar kon bedenken. Uit deze 4 nummers kwam nummer 160 te voorschijn, en nummer 160 was de nummer van Frans en Ans. Eigenlijk moet ik een prijs zoals deze niet meer weggeven, want ik maak slechts 1 of 2 personen blij en 310 mensen eventjes ongelukkig. Ik gun het Frans en Ans ook van harte, want zij behoren trouwens tot mijn beste klanten.

Na de trekking van de loterij was het tijd om wat koi te bowlen voor mensen die interesse hadden. Natuurlijk was Ben hier als de kippen bij en binnen de kortste keren had hij een groot aantal toeschouwers rond de bowl. De interesse ging vooral uit naar de mako showa tosai, en verder werden meerdere koi besproken. Ik had het niet verwacht en er niet op gerekend, maar er werden toch een groot aantal koi nog verkocht. Dat deed me plezier, want het is toch iets minder in de verkoop op dit ogenblik, en dat zet de druk toch op de ketel. Het word hoog tijd dat het zonnetje begint te schijnen, want het bloed kriebelt nog niet zoals het zou moeten.

Tussen de vele foto's die ik heb getrokken, zitten er ook vele foto's van mijn kleinkinderen, dat moet je me vergeven, maar zijn ze niet geweldig. Ik ben er toch zo trots op. Ik ben de gelukkigste bompa van de hele wereld, en dat mag ik gerust eens zeggen.

De dag eindigde gezellig met een afsluiter, en nu is het stilaan tijd om alles op te ruimen. De realiteit heeft de plaats ingenomen van de utopie van gisteren. Zullen we het volgend jaar nog eens doen ?



Meer afbeeldingen

Reacties

20 reacties tot nog toe

Zag er heel gezellig uit en het weer was mooi.Kon er niet bij zijn ,zat een 600 km verder in de regen :(.
Ik las ook dat er een mooie promotie was,weer gemist.

groetjes

johan on 17/05/2010 08:53

Het was een prachtige dag, koiliefhebbers pur sang, prima service en lekker eten.Dat, omringt in een kader met allemaal prachtige koi, wat wil je nog meer.Met dank aan Luc en het hele Interkoi team. Fier heb ik 's avonds mijn Interkoi uitrusting geshowd aan de vrouw, we zullen waardige ambassadeurs zijn in deze outfit.
Proficiat aan de winnaars met de prachtige koi, maar ook een pluim aan Luc die zulke topper uitloot.

willy on 17/05/2010 10:10

Luc,volgens mij probeert Rini jou uit te leggen op foto 31 wat hij meemaakt op foto 15, zo een hoop vlees opgegeten ( helemaal alleen ) en hij kijkt er nog trots bij ook.
Trouwens het is je van harte gegund Rini

willem on 17/05/2010 10:42

Rini wil zeggen dat de armbandjes van Vincent goed werken ,eerst kon hij geen enkele vinger meer recht krijgen ,nu al weer twee.

Ben Doorakkers on 17/05/2010 11:00

Valt me wel op dat alleen de middelvingers recht staan :-)

Ton on 17/05/2010 13:10

@Ben en Ton,

Met betrekking tot foto 31, hier worden door jullie wel spijkers met koppen geslagen. Ik heb er zowaar een hele tijd de slappe lach van gekregen (vooral dan van jouw pientere en droge opmerking, Ton)!

Maar alle gekheid op een stokje, wat Rini hier bedoelt snap ik - in tegenstelling tot Luc - maar al te goed, daar ik met hem aan tafel zat (inside information!). Wat hij wil zeggen is eigenlijk het volgende : schudt de lotjes in de vaas maar duchtig door mekaar, zodat de trekking volgens de harde wetten van de statistische kanstheorie kan gebeuren, en zie nu maar dat er een waardige winnaar uit de bus komt (gelieve hierbij ook tussen de regels te lezen), zoniet kan je mij allemaal de pot op (grapje natuurlijk!!).

En dan nog iets anders: die prachtige vrouwelijke shiro utsuri op foto 13, zowel qua body (jammer dat ook de mooie tweede helft niet te zien is), huidkwaliteit (alleen klein beetje spijtig van het kleine hi-spotje boven het rechter oog) als algemene uitstraling (waauw) heeft sterk mijn aandacht getrokken en spreekt mij wel tot de verbeelding, omdat ik er dolgraag zo eentje in mijn vijver zou hebben. Van welke kweker en bloedlijn zou deze zijn, en vooral . . . hoeveel zou deze moeten kosten?
ALLEMAAL EEN GRAPJE NATUURLIJK, maar zou het kunnen dat mijn armbandje gekocht van Vincent hier ook voor veel tussenzit?

Martin on 17/05/2010 15:07

Luc, wij hebben er ook van genoten! Wij willen de mensen van Interkoi heel erg bedanken voor deze mooie dag met gezellige mensen, heerlijk eten en prachtige koi..!

Ook willen we nog een bedankje uitbrengen voor de perfecte service omtrent de pomp!

P.s De Mako Showa is veilig thuis gekomen en is al lekker brutaal:)

Rinus & Ria on 17/05/2010 15:45

Met al dat moois hier in de reportage zou ik het verdorie nog vergeten, Luc.
Mijn wederhelft en ik willen jou en je directe entourage nog eens van harte bedanken voor de heerlijke bbq van gisteren. Heel de happening was trouwens fel te smaken, zo vonden wij, alleen maar spijtig dat de tijd weeral voorbij vloog en dat de dag (voor mij althans) weer zo snel om was. Maar net dat gevoel is anderzijds zo veelbetekenend in positieve zin, daar zullen de anderen het wel met mij over eens zijn.

@ Marcel D.

Jammer dat je er niet bij kon zijn, het was echt wel heel fijn allemaal.
Terloops nog een vraagje: is uw gloednieuwe vijver nog niet haast klaar, zodat uw aangekochte tosai eindelijk de grote verhuis kunnen maken, . . . en ik binnenkort eens uw kleine paradijs kan komen bewonderen?

Groetjes, Martin

Martin on 17/05/2010 16:00

we hebben n fijne dag gehad .was voor ons de eerste keer, hebben genoten,lekker gegeten en gedronken en n gezellige sfeer, bedankt.

groetjes frans en ine

frans ,ine on 17/05/2010 17:09

hallo luc

het was weer voortreffelijk
bedankt voor de gezelligheid en de lekkere hapjes
het weer was goed ondanks het koude windje
we hebben genoten van al het pracht wat er rond zwom
ook de kohakus en een paar sankes en showas die gebowld werden zagen er fantastisch uit
heb echt genoten en ik denk niet dat ik de enigste was

groetjes gerrit



gerrit on 17/05/2010 17:18

Ik zie al weer dat ik wat gemist heb...zonde dat ik verhinderd was...
het was erg mooi weer en zie dat iedereen weer een mooie dag gehad heeft..zoals elk jaar....
en frans en ans...van harte met dit kanon van yamamatsu!

Matthijs on 17/05/2010 18:58

Dag iedereen,

We willen Luc, en de rest van het team van interkoi bedanken voor de goede zorgen en de gezellige middag.
En als toetje winnen we ook nog de Kohaku waar we heel erg blij mee zijn, ik had nog geen tien seconden ervoor verteld dat we nooit iets winnen en ziedaar de hoofdprijs.

De groetjes en bedankt voor alle felicitatie's
Frans en Ans

Frans en Ans on 17/05/2010 20:37

Hallo Luc,
ook wij hebben genoten, alles was weer tot in de puntjes verzorgd de complimenten aan alle mensen die hier aan hebben meegewerkt.
p.s de nitraathars kan naar Almere dan kan ik het meenemen na de BBQ

Geerard on 17/05/2010 21:14

Ik wil Luc en iedereen die meegeholpen heeft om deze dag te doen slagen bedanken voor deze geweldige dag.
Het was allemaal super voor elkaar.

gr Arie.

Arie on 17/05/2010 22:17

Hoi Luc, Rini en Ben.

Joyce en ik hebben weer erg genoten. het voelt als een grote gezellige familie, en dat voelt goed! we hebben alle 3 de edities mogen meemaken maar het wordt ieder jaar gezelliger. ben blij dat wij Interkoi hebben ontdekt op het internet in 2007.

we willen jullie hier dan ook enorm voor bedanken.

wat me wel een beetje verbaast Luc, dat er niemand reageert op de vraag welke je stelt in je laatste alinea.

als het ons ligt absoluut voor herhaling vatbaar. laten we deze traditie maar voort zetten.

Ans en Frans nogmaals gefeliciteerd met jullie prachtige prijs.

groetjes Joyce en Stephan

Stephan on 17/05/2010 22:29

Traditie getrouw gaan de Veluwse Koi Vrienden elk jaar naar de mega BBQ van Luc in Arendonk.

Ook dit jaar was het weer goed en super gezellig.
Wat wil een mens nog meer, eten/drinken en koi bewonderen.

Luc en familie, het was weer TOP verzorgd, bedankt.

Proficiat Frans en Ans met jullie prachtige kohaku, veel plezier ermee.


Groeten,

Wilfred.

Wilfred on 17/05/2010 23:01

@ Stephan,

Dat was een zogenaamde rethorische vraag van Luc, weet je wel. Een vraag dus waarop geen antwoord verwacht wordt, of met andere woorden, waarop het antwoord hoe dan ook positief is. Mij lijkt dit, gezien het herhaalde succes van de happening, de evidentie zelve!

Martin on 17/05/2010 23:52

Was zeker lekker Luc.
Bedankt en tot Arcen

patrick on 18/05/2010 22:51

Luc, Rini en Ben
Alle complimenten voor de goed verzorgde dag .
Wilde nog even laten weten blij te zijn met de aankoop, ze komt goed terecht.
Jammer dat ik niet meer tijd had om nog meer koi te laten bowlen , want anders......
Tot arcen.

BART on 19/05/2010 01:04

sorry voor de late reactie weinig tijd gehad.
met een woort gewldig op en top vezorgd.
dit was voor ons ook de eerste keer maar hoop niet voor de laaste keer.
met dank van ons rikc susan petera theo.

theo on 19/05/2010 19:53