Nieuws van een goede bekende.

Nieuws van een goede bekende.Vandaag kwamen John en Ingrid hun koi ophalen, helaas had ik mijn fototoestel niet bij, zodat ik geen foto's kon maken. Zij kochten de prachtige Shiro Utsuri van ± 65-70 cm, genaamd "Cheyenne".

Naast Cheyenne kochten zij ook een machtige Showa van Oyama van ± 65 cm. Zij zullen in deze vijver komen waar een oude bekende van mij rondzwemt, namelijk de chagoi "Hans". Deze vrouwelijke chagoi is genoemd naar een vroegere werknemer van mij en was ± 90 cm toen zij vertrok. Ondertussen is zij uitgegroeid tot meer dan 1 meter volgens John.

Ik zal er volgende week zeker aan denken om mijn fototoestel mee te nemen om het vertrek van de showa te fotograferen, want die is bloedmooi. Zoek maar alvast een naam voor dit prachtdier. Dit is ondertussen niet meer nodig, want zij krijgt de toepasselijke naam Black Magic. Als dit geen creatieve naam is...

Toch mooi dat je via het medium internet kunt communiceren !!! Het vraagt wel veel werk, maar het maakt de website toch zoveel interessanter.





Meer afbeeldingen

Reacties

19 reacties tot nog toe

Dit ziet er een echte "spirituele" vijver uit als ik het zo mag zeggen. Bevalt me wel. Het is precies dat deze binnen is gebouwd. geef eens wat meer info over deze vijver ?

Gert Jan on 16/03/2008 17:58

Hoi gert jan

Dit is zeer zeker geen binnen vijver
Het is een 33m3 vijver gewoon achter op de plaats
Dit is een concept gerealiseerd door mijzelf,ben doorakkers en huck

Verder is hij verwarmd met onderwater camera's en onderwater verlichting aanlegde japanse tuin met japanse krijgers enzo

Wij vinden dit een super geslaagd concept...............
Door de zeer goede en beste kwaliteiten van ben doorakkers en huck zitten wij Met onze koi's zitten wij nu op 2m3 vijverwater per koi

Dit geheel is gevuld met de verschillende go sanke's en een CHAGOI voorheen van luc geweest van meer dan 1 meter

Verder hebben wij vandaag bij luc van interkoi een Utsurimono gekocht genaamd chyenne
Tevens hebben wij vandaag ook een showa sansai kwaliteit 5 no. 711523 genaamd black magic gekocht

Wij hebben ook nog vandaag de bekende bronze tosai showa gekocht genaamd Seishin no.63
3e beoordeeld door DAISUKE VAN MOMOTARO KOI FARM jumbo tosai showa 28-38 cm ook deze toekomst verblijfd nu nog in japan

And last but not last
Hebben we vandaag ook nog een lepel kohaku genaamd reperu kohaku aangekocht bij luc no.8041011 van sakai ook die verblijft nu nog in japan

AL DEZE KOI'S ZIJN TE ZIEN OP DE SITE VAN INTERKOI

verder hoop ik u een inzicht te hebben kunnen geven van onze hobby

mvg john en ingrid

john en ingrid tilburg on 16/03/2008 18:22

Ik heb er maar één woord voor: waaaaauw....

Gert Jan on 16/03/2008 18:25

John en Ingrid, jullie moeten gelukkige mensen zijn om deze koivijver te hebben. Dit straalt warmte en geluk uit. Wat een prachtige koi hebben jullie gekocht. De ene al beter dan de andere. Ik weet het, ik ben nog niet bij Interkoi geweest (te ver af) maar ik zou er zeker eens naartoe moeten. Zelden zulke mooie koi samen gezien. En als je al die verhalen leest over hoe ze daar met de koi omgaan ? Niet te geloven. Ik hoop dat alles waar is wat ze allemaal schrijven.

Claudia on 16/03/2008 18:31

hoi claudia

ik kan er maar 1 ding over zeggen
het zijn mensen die zeer en zeer gemoedelijk met de nieuwe en bestaande klanten omgaan

wij hebben de gelegenheid vorig jaar gekregen van luc om zijn jumbo chagoi te kunnen kopen
verder heb ik doordat ik al zoveel koi zaken heb bezocht zelden zulke mooie koi bij elkaar gezien en wat dit jaar nog gaat komen

vandaag heb ik ook al in bovenstaand aangegeven aan gert jan
weer de 4 toekomst koi aangekocht om onze vijver ermee uit te breiden

dus als je een keer tijd en zin hebt is zeer zeker de moeite waard om dit te gaan bezichtigen

mvg john en ingrid

john en ingrid tilburg on 16/03/2008 18:59

ja gert jan ik had het zelfde idee binnenbouw blijkt het niet te zijn maar mooi concept brengt mme toch aan t denken voor te creeren en claudia interkoi arendonk lijkt ver weg maar is zeker niet japan zodus zet die gps op en je bent er zo succes en allemaal de groetjes marc

marc bierings on 16/03/2008 19:01

hoi marc

zo zie je maar dat het vijveren en rubrieken plaatsen op koi site's nog meer leuke ideeen kunnen opleveren zoals wij die al hebben gerealiseerd

veel succes

mvg john en ingrid

john en ingrid tilburg on 16/03/2008 19:13

ÃŒk had van Ben vanmidag al gehoord wat jullie gekocht hebben! Toppertjes hoor! Heel veel plezier ermee!

ton on 16/03/2008 20:21

hoi ton

echt super hq koi
bedankt voor de reaktie

mvg john en ingrid

john en ingrid tilburg on 16/03/2008 22:37

Hoi John en Ingrid,

Erg leuk concept, straalt een warme rust uit !
Mag ik misschien vragen hoe jullie waterval opgebouwd is ? Ben namelijk ideeen aan het verzamelen om zelf een waterval te maken.

Veel plezier van jullie prachtige koi. Heb Hans nog mogen zien toen hij bij Luc in de vijver zat.... Wat een duikboot...

groeten,

Joost

Joost Verbeek on 17/03/2008 08:26

hoi joost
de waterval is en kant en klare polyesteren waterval kompleet met paarse neon verlichting erin verwerkt

hopende dat hierbij voldoende informatie is verstrekt

john en ingrid tilburg on 17/03/2008 10:29

Hoi John & Ingrid,

Wat een werkelijk prachtige vijver hebben jullie, heel erg onder de indruk, heel leuk die Zen invloeden, zet me wel op iedeeen..En wat een prachtige aankopen weer, en eindelijk de "bronzen" tosai verkocht, vond het al wat lang duren. Zag niemand de schoonheid en potentie, had voor mij de "zilveren" kunnen zijn. Maar ze komt goed terecht bij jullie, dat weet ik zeker. Op dit niveau koi aankopen geeft een extra dimentie aan de hobby is mijn persoonlijke mening.

Alleen een vraagje over jullie bezetting, is 2 kuub per koi niet wat weinig. Wij zitten vd. zomer op 10 koi op 30 kuub. Of hebben jullie ook een Bio-UV op de vijver staan om de bacteriedruk te verlagen? Hoe filteren jullie

Maar heel veel succes met jullie aankopen...ben erg onder de indruk.

gr,
Ingrid

Ingrid on 17/03/2008 15:20

Deze reactie is verwijderd

Beste Remco. Ik vind dat je best je mening mag geven, maar deze mag niet kwetsend zijn voor de betrokken personen. Dit is de eerste keer dat ik ingrijp in een reactie, ik hoop dit in de toekomst niet meermaals te doen. Er staat duidelijk vermeld dat de reacties beleefd moeten blijven.

Remco on 17/03/2008 19:40

hoi igrid
bedank voor je super interesse in onze vijver de bestaande koi en de nieuwe aangekochte koi van luc

natuurlijk is over onze vijver nagedacht op basis van het zen idee

om even terug te komen op de "bronzen" tosai
zelf zie ik meer potentie en de "bronzen" tosai dan de gouden of de zilveren tosai
maar hier spreekt natuurlijk ook weer de persoonlijke smaak in de koi

onze vijver is dus 33 m3 met 15 koi erin dus 2m3 vijverwater per koi
ons filtersysteem bestaat uit een voorfilter ultrasieve 3 en een biotec 36 van oase met een bitron 110 en een zelfgemaakte trickelfilter van 500 liter op basis van zeer poreuze diverse gesteentes en gebroken marmer

zo hebben en houden wij de bacterien druk onder controle
doordat wij nu een compleet filtersysteem hebben dat zowel nitrificerend als denitrificerend goed onder controle hebben

verders hebben wij er geen bio uv op staan

dit alles in het geheel werkt perfect...............

wij willen dit nog wel gaan uitbreiden met een bakkishower van 1,00mtr
die we zo snel mogelijk ook bij luc gaan aankopen

maar dit kan pas als de vijver einde van deze maand weer open gaat
anders zijn we teveel warmte kwijt
wij draaien nu op een temperatuur van 18 graden celcius

verder hoop ik nu dat wij u een indruk hebben kunnen geven van de secrets van onze zen koi vijver

john en ingrid tilburg on 17/03/2008 19:45

Dank jullie wel voor het oplichten van een tipje van de sluier van jullie filtering.Wij hebben ook een trickle-filter van 300 liter staan, naast een Ultrabead 100 met als voorfilter een turbo-vortex, daarna een Triton 100 zandfilter. De trickle gaat in de toekomst nog uitgebreid worden naar 600 liter, eerst komt er een bio-UV 30 bij. Mag ik vragen wat voor gesteente gebruiken jullie? is dat Alfagrog? en ik wist niet dat gebroken marmer ook goed dienst doet...heel interessant. We zitten nl. ook te denken aan glafoam in de trickle. Zo zie dat er veel goede wegen naar Rome zijn.

Wij zitten nu op 16 gr en natuurlijk overkapt, zal blij zijn als hij er eindelijk af kan, nog even doorbijten totdat het voorjaar losbreekt..

gr en een mooie zomer toegewenst,
Ingrid

p.s. en wat betreft de "bronzen" tosai daar had ik persoonlijk ook meer mee dan de "zilveren" of de "gouden" !

Ingrid on 17/03/2008 20:32

Mooi zo'n gesloten systeem en makkelijk schoonmaken.

wij hebben turbovortex, ozon, uv, bead, uv, bewegend bed, en plantenfilter.

Zijn bezig met een trickle voor de quarantaine. Blijkt dat het medium afhankelijk is van een aantal faktoren, inhoud, bezetting, overige filtering, temperatuur etc. Glafoam en bacteria house schijnen het heel goed te doen in trickles en zijn een goede keus om in iedere omstandigheid toe te voegen.

Ben erg benieuwd wat gebroken marmer doet daar dit een dichtheid van 2.5 tot 2.8 heeft dus vrijwel volledig homogeen is.

Remco, is inderdaad een kwestie van smaak maar je mening word gewaardeerd op deze site.

Rody on 17/03/2008 22:34

In de nieuwe buitenbakken zullen wij de glafoam ook zeker toepassen. Onze samenstelling (gebaseerd op kennis van Rini) bestaat uit:
- bovenste bak = oesterschelpen
- daaronder = KNS Biocarrier of Kaldness.
- daaronder: glafoam middle
- onderste bak: glafoam grof.

luc on 18/03/2008 10:43

hoi luc

ons filtersysteem bestaat uit een voorfilter ultrasieve 3
en een biotec 36 van oase
met een bitron 110 uv
en een zelfgemaakte trickelfilter van 500 liter op basis van zeer poreuze diverse gesteentes en gebroken marmer

nu willen wij gaan uitbreiden met een bakki shower van 1mtr van jullie met
- bovenste bak = oesterschelpen
- daaronder = KNS Biocarrier of Kaldness.
- daaronder: glafoam middle
- onderste bak: glafoam grof.

kan jij mij aangeven mits wij dit systeem erbij toepassen wat hierbij de toegevoegde waarde ervan is

ik hoor van u

john en ingrid tilburg on 19/03/2008 09:25

Dag John en Ingrid. ik verwijs het beste naar
http://www.arendonk.interkoi.eu/nieuws/column-van-rini/bakki-showers_3
Hier staat alles vermeld over de bakki showers. Groetjes en tot vrijdag.

luc on 19/03/2008 18:11