12 December is geweest.

12 December is geweest.Ik denk dat ik het een geslaagde happening kan noemen. Een verstandig idee om de dagen te verdelen over een weekend.

Zo is er meer tijd en ruimte om de vissen rustig te bekijken en heb ik ook iets meer ademruimte om de mensen te woord te staan.

Gisterenavond was mijn pijpje letterlijk uit, en was ik om 8 uur al vertrokken naar de eeuwige jachtvelden. Mensen die mij kennen weten wat dat wil zeggen, want normaal is mijn dieselmotor niet kapot te krijgen, maar nu was het toch iets te veel van het goede. Komt er nog de stress bij van mijn derde zoon die een nieuwe zaak wil beginnen, waar ik toch de nodige tijd voor moet vrijmaken. Het project is zo groot dat ik het er af en toe benauwd bij krijg, en dat gebeurt ook niet zo vaak.

Ik ga niet uitleggen hoe de dag is geweest, ik hoop alleen maar dat de mensen die geweest zijn, hun eerlijke mening over de koi en over het Spaanse intermezzo willen geven. Met eerlijk, bedoel ik ook eerlijk... Het enige waar je geen kritiek op mag geven zijn mijn kleinkinderen, want die zijn gewoon fantastisch...evenals mijn zonen, vrouw en schoondochter die me geweldig hebben geholpen. Als er mensen zijn die kinderen hebben of kleinkinderen tussen 1-6 jaar, neem een kijkje op www.chiquedings.eu, want dit is één van de weinige websites waar je niet alleen Spaanse kinderkleding kan kopen, maar zeker de enige website waar je Spaanse kinderkleding kan kopen met een "corazon" of met een hart/liefde voor Spaanse kinderkleding.

Ton, ik heb 2 foto's van jou gepikt, maar dat vergeef je me wel nietwaar ? De bezoekers van vandaag zijn ook van harte welkom.

Meer afbeeldingen

Reacties

17 reacties tot nog toe

Hey koikeepers in het begin dacht ik wat kom ik hier eigenlijk doen ,maar als je dan die koi ziet dan gaat de wereld weer een beetje de goede weg op haha.
De kwaliteit leek weer vanzelfsprekend maar dat is juist de kunst en natuurlijk om deze koi niet te duur te verkopen !? Met verschillende mensen heb ik een praatje kunnen maken en als het over koi gaat dan vliegt de tijd voorbij ,ik vond het best gezellig en bedankt voor jullie tijd luc/rini/ben grtjs

paul on 13/12/2009 09:09

En ik ben er vergeten bij te vermelden bedankt voor de mensen die gezorgd hebben voor het eten/drinken het was een bijeenkomst om van te genieten op een rustigge maar leerrijke manier .See you

paul on 13/12/2009 09:13

@Jack. Wat bedoel je precies met je reaktie gisteren aan Jeroen.En als je alles de laatste weken een beetje volgt ,snap ik wel meer niet.. Ik begrijp hem niet helemaal..

luc on 13/12/2009 09:15

De kwaliteit van de kois als van de ontvangst waren weer top. Interkoi ten voeten uit.Waarvoor onze dank aan het hele team, maar heel zeker aan de noeste werkers die ons culinair hebben verwend.
Daarbij is het steeds een zaligheid in deze gezellig sfeer, vrank en vrij, heel spontaan, met heel veel kennis van zaken, te kunnen praten over onze koibeleving.Wij komen graag naar Arendonk, en leren er steeds iets bij, dankzij het team maar ook van de gedreven koihouders die kwaliteit weten te vinden.

willy on 13/12/2009 09:39

Geen enkel probleem Luc! Was weer heel goed verzorgd en gezellig gisteren!
Vandaag wederom een fijne dag, jammer dat ik er vandaag niet bij kan zijn..

Ton on 13/12/2009 09:54

Bedankt voor de fijne dag , alles tip top in orde .
Ongelofelijk snel is zo'n namiddag voorbij .
Het is niet kwantiteit maar super qualiteit waarmee ik start volgend jaar .
Goed gedaan Ben , kijk er al naar uit om ze thuis te zien zwemmen .

Marcel on 13/12/2009 10:49

Luc bedankt voor de gezellige morgen.
De vissen zijn top.
Het eten was geweldig.!!!!

bj en j on 13/12/2009 11:21

het was fantastisch
ik had de koi van foto's natuurlijk al gezien
maar echt formidable want een pracht om ze zo te zien zwemmen
en hoe ze er bij zwommen na zo'n reis viel mij 100% mee
en de showas die in de mudpond hebben gezeten wat een ontwikkeling
zowel in kleur als body
ben dus bij div. koizaken wezen kijken de afgelopen tijd maar de kwaliteit is dus echt goed te zien luc
en zoals gewoonlijk de gastvrijheid super
was geweldigen vooral het eten

gerrit

gerrit on 13/12/2009 11:34

het was fantastisch
ik had de koi van foto's natuurlijk al gezien
maar echt formidable want een pracht om ze zo te zien zwemmen
en hoe ze er bij zwommen na zo'n reis viel mij 100% mee
en de showas die in de mudpond hebben gezeten wat een ontwikkeling
zowel in kleur als body
ben dus bij div. koizaken wezen kijken de afgelopen tijd maar de kwaliteit is dus echt goed te zien luc
en zoals gewoonlijk de gastvrijheid super
was geweldigen vooral het eten

gerrit

gerrit on 13/12/2009 11:34

@ Luc,waar ik op doelde was dat erop vele koi gerealteerde forum's eindeloos
stom gepraat werd over prijs/kwaliteit aangaande bepaalde showa's,sanke's,
de prijs van kashira's,is het geen verkoop truc,ze verkopen nooit hun shakira;s.
En zo kan ik nog wel even doorgaan,bla bla bla........
Her ergste is nog dat het mensen zijn die bij jouw waarschijnlijk nooit in de zaak zullen komen.Maar ondertussen alles en iedereen zeggen te kennen.
En ze weten natuurlijk ook alles!
En dat alles stoort mij mateloos.Zou zeggen ga wat nuttig's doen.
Ben ervan overtuigt dat we in de lage landen nog een heleboel te leren hebben
op het gebied van deze hobby.Kijk maar eens naar de ingebrachte vissen op show's.Maar hier kunnen we eindeloos over blijven praten,zonde van mijn tijd.

Zie aan de reactie's dat je gister weer goed bezig ben geweest!
Goed voorbeeld doet hopelijk volgen!

Enne als je in Nederland naar de 'eeuwige jachtvelden' gaat lig je tussen 6 planken,gaan er weer een heleboel mensen over je praten.Die het natuurlijk
ook allemaal weer weten.De ene nog beter dan de ander....
Daar moet je nog maar een tijdje mee wachten wat mij betreft dan!

Prettige dag vandaag!

Gr.jack.

jack on 13/12/2009 11:36

Hallo Luc, het was weer een echte Interkoidag gezellig, leerzaam, prachtige koi
weer een koiliefhebber uit het oosten van nederland leren kennen en bovenal een geweldige gastvrije familie die weer helemaal ten dienste stond voor de koiliefhebbers. P.S De showa's zijn (voor mij) van een geweldige schoonheid.

Geerard on 13/12/2009 12:25

Hier nog maar een keer dan...
gister een mooie dag gehad...heerlijk gegeten..en erg gezellig over koi gepraat en wederom nieuwe mensen leren kennen... waaronder de eigenaar van y-tashi en van de mooiste kohaku die ik ooit gezien heb...double face...
de algehele kwaliteit van de vissen is erg goed..ookal waren de koi nog maar net binnen..het is wel weer duidelijk dat er alleen maar goede koi zwemmen in arendonk!

Matthijs on 13/12/2009 13:41

Hallo Luc.
Je had het gisteren weer goed voor elkaar TOP!!!.
De kwaliteit van de vissen is gewoon super ,En de wereld
is soms klein( geerard).

gr henri.

henri on 13/12/2009 14:00

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de al de positieve commentaren van hierboven; een waar genoegen om dit alles te lezen, en dit des te meer voor Luc en zijn familie, denk ik. Alles tip top in orde, daar hoef ik geen verdere woorden aan vuil te maken. Deze dag heeft mij op alle vlakken, vooral ook dank zij de leuke gesprekken met tal van zielsverwanten, enorm veel genoegdoening gebracht en was dan ook veel te snel om. Maar dat had je wel al begrepen, hé Luc, via mijn mailtje van gisterenavond.
Wat een kippenvelmoment trouwens, die Sekiguchi showa, waarvoor ik logischerwijze dan ook bezweken ben. @ Matthijs, hartelijk dank voor de suggestie hieromtrent aan Luc met het oog op zijn Japanreis, alsmede voor uw appreciatie voor "double face". Dat doet werkelijk deugd, en dat zijn dingen die het Interkoi-gebeuren nu eenmaal zo uniek maken.

Martin on 14/12/2009 01:53

Hey Martin,

Mijn liefde voor Sekiguchi showa is ontstaan toen ik een showa van deze kweker aangekocht heb..de evolutie is wonderbaarlijk te noemen..echt schitterend...
de vissen die Luc nu aangekoct heeft zijn van NOG hogere kwaliteit!
Ik hoop dan ook dat Luc hier volgend jaar terug komt!

mijn appreciatie voor double face was er al vanaf het moment van aankoop... is een vis die voor mij neigt naar perfectie... ook qua patroon.. heb haar 2lingzusje gekocht... tevens yamatoya!
vond het erg leuk om jou en willy te ontmoeten... weer 2 zeer interessante hobbyisten pur sang!

Matthijs on 14/12/2009 21:53

@ Matthijs,

Uw spontane reactie aan mijn adres klinkt mij als muziek in de oren.
Dat belooft dus voor de schitterende sansai Sekiguchi showa die ik aan de haak geslagen heb. Hopelijk ga ik er evenveel geluk mee hebben als jij met de jouwe. Wist hoegenaamd niet dat jij tweelingzusje van double face gekocht had, Luc heeft mij daar nooit iets over verteld. Zwemt die misschien al in uw vijver, en zo ja hoe is de evolutie tot dusver, of verblijft ze nog in Japan?

Vond het ook fijn met jou kennis gemaakt te hebben, zo kan ik tenminste weer een gezicht plakken op een vertrouwde naam uit de Reacties.

Greetz,

Martin on 14/12/2009 23:30

Hey Martin,

kwam de 2ling van double face toevallig tegen bij een andere dealer die ik al langer ken dan luc...heb deze net aangekocht.. wil evt wel eens een foto mailen als je dat leuk vind..zwemt dus nog bij de dealer..
de sekiguchi geld hetzelfde voor... kan ik je evt ook een foto van mailen als je dit leuk vind... heb op het koi2000 forum en op het koivrienden forum een complete evolutie gemaakt van deze vis!
ik zou trouwens heel graag eens bij jouw vijver en vissen komen kijken dit voorjaar...

gr matthijs

Matthijs on 15/12/2009 19:46