Het begin is gemaakt.

Het begin is gemaakt.Vanaf dit jaar zal ik mij bezighouden met het verdelen van Probites en aanverwante producten van Nedkoi in België.

De eerste 600 kg zijn daarom gisteren geleverd en staan klaar om opgehaald te worden. Interkoi verkoopt reeds geruime tijd Probites in grote hoeveelheden, en mijn gedachtengang was om als verdeler te gaan optreden in België. Dat idee rijpte stilaan, en daarom heb ik besloten om dit effectief ook te gaan doen, en vooral om de kosten voor het verkopen van de koi mee op te vangen.

Ik weet dat er veel mensen zullen lachen, want die denken dat je door dure koi te verkopen ook veel geld verdient...mis poes, want de kosten om dit te doen zijn zeer zwaar en worden dikwijls onderschat. Een klein extra inkomen is dus altijd welkom.

Onder de vorm van een nieuwe vennootschap heb ik mijn zoon aangesproken om hiervoor de juiste website te maken, waarbij je gewoon online kan bestellen, betalen en laten opsturen of persoonlijk komen ophalen.

Deze website komt in de loop van de volgende weken online, en ik zal je zeker op de hoogte houden. Het belooft in ieder geval een professionele website te worden, en ik verheug me erop om met mijn 3 zonen deze nieuwe vennootschap vorm te geven.

Bovendien heb ik een overeenkomst gesloten met Nikkie van Nikoi om alle producten die hij online verkoopt, ook via deze website aan te bieden, en dit aan dezelfde voorwaarden. Of je nu bij Nikoi koopt of via mijn nieuwe website die onder de naam "Koiroyal" zal fungeren, de prijzen zullen hetzelfde zijn, en de service voorwaarden idem dito.

Ik fungeer echter als tussenpersoon, waardoor ik bepaalde voordelen kan geven die je zult moeten ontdekken, eens de website online komt. Ik zou zeggen, de rest volgt, hou het goed in de gaten, want volgens mij is het in ieders voordeel...

Helaas is het een hels werkje om alles in orde te krijgen, en ik ben op dit ogenblik van s'morgens tot s'avonds bezig om alle informatie in te vullen en de juiste constructies te bouwen.

Reacties

19 reacties tot nog toe

Veel succes met dit nieuwe project .

Johan on 06/02/2014 07:38

Geweldig project! Dit gaat ongetwijfeld een groot succes worden

kris on 06/02/2014 07:52

Luc , zo ondernemend ingesteld, ik schat je 30 jaar jonger!!
Of komt het door al die reisjes naar Thailand?....

kurt on 06/02/2014 09:48

We zullen het volgen ,niet dat ik veel nodig heb ;) .
Je zal een stukje van de hal moeten huren haha .grtjs

paul on 06/02/2014 10:09

Dit project zal zeker aanslaan (toch als het iets minder duur blijft dan op een ander hé:-)) In ieder geval wens ik je veel succes Luc met de nieuwe uitdaging!!

Filip on 06/02/2014 11:19

Succes met de nieuwe onderneming. Ben zeker dat dit zal aanslaan. We wachten op het verschijnen van de nieuwe website.

Roland on 06/02/2014 16:10

Veel succes met dit nieuwe initiatief.
Als ik het logo bekijk zou dit wel is de kroon op het werk van Luc kunnen worden.

Jent on 06/02/2014 20:11

Luc, heeft nieuwe energie door alle zonneschijn. Maar idd extra inkomsten zijn altijd welkom. Kijk eens wat alle trips nar Japan kosten? en wat dacht je van al het voer dat er door gaat? De vissen die te lang blijven zitten en met minder marge verkocht moeten worden...en ik zou niet graag de stroom rekening van Luc willen betalen.... Marges zullen niet heel vet zijn anders zou iedereen wel koi's verkopen, door je te onderscheiden en inventief te zijn om andere inkomsten te genereren kan je nog een boterham verdienen (als dat al zo is).

Ik bewonder dit soort mensen! Succes met de website Luc. Ik ga er zeker komen.


Arjan on 06/02/2014 20:34

Tof, dat je ons kortingen kunt geven. Nog een vraag met produkten die je kan gebruiken eens de winter om is. Je verkoopt ook melkzuur bacterien. Is dat om de ziektes als gevolg van parasieten tegen te gaan. Wanneer voeg je die normaal gezien aan je vijver toe? Wanneer het seizoen terug begint?

Peter De Clercq on 06/02/2014 21:40

Je moet het meer beschouwen als een probiotisch product met goede eigenschappen. Hier heb je een kleine omschrijving die ik vroeger wel eens heb geschreven...

Melkzuurbacteriën zijn 100% zuiver biologisch, multifunctioneel, en geproduceerd uit zeer nauwkeurig geselecteerde granen Het is op geen enkele manier schadelijk voor het vijverwater, nitrificerende bacteriën, koi, planten, huisdieren, de mens of het milieu.

Het is uitstekend geschikt ter bestrijding van de meeste bacteriële infecties, ontstaan door pathogene ziekteverwekkende bacteriën zoals o.a.: aeromonas en pseudomonas bacteriën beter bekend door de gevolgen zoals: gatenziekte, bekrot, vinrot en schimmelinfecties.

Ze herstellen het natuurlijk evenwicht in uw vijver o.a. door het versneld omzetten van ammoniak en nitriet in stikstof, het versnelt de afbraak van afvalstoffen in uw vijver, waardoor uw filter aanzienlijk minder belast wordt en uw vijver een hogere waterkwaliteit krijgt, wat uw koi ten goede komt.

Ze zijn gegarandeerd onschadelijk voor de noodzakelijke nitrificerende bacteriën in het filter en de vijver, als ook voor uw vissen, uw planten, uw huisdieren en voor uzelf. Melkzuurbacteriën versterken het aanwezige afweersysteem van uw koi in hoge mate, o.a. wordt de kwaliteit van de slijmhuid verbeterd. Bovendien kunt u absoluut niet overdoseren.

Luc on 06/02/2014 21:51

@Arjan , in Belgie bestaat iets als zonnepannelen!! En we krijgen er nen dikke vette premie voor per 1000 KW.

kurt on 07/02/2014 09:48

Ja die heb ik ook, gekocht met subsidie en inkoop combinatie voordeel.
Maar ik denk dat Luc niet genoeg paneleen heeft om zijn stroom verbruik te reduceren tot 0.

Arjan on 07/02/2014 10:46

Als ge het wilt weten:
Stroomverbruik: 110 - 120 000 KW
Zonnepanelen: 10 000 KW
Verbruik per maand: 2250 euro

luc on 07/02/2014 11:31

Astenblief, (dialect) dat kan tellen .dat is iedere maand een deftige vis verkopen .

Johan on 07/02/2014 12:34

Wat is airliften dan toch een luxe, 1 watt voor 1000 liter.

Marcel D on 07/02/2014 13:25

Ik had verwacht dat het veel was Luc, maar dit is wel enorm.

Arjan on 07/02/2014 21:11

Wij komen volgende week zaterdag het voer ophalen.

Rik on 08/02/2014 08:26

Hoho Luc , dat is wel heel veel hè!
Opbrengst?
450 euro/ 1000kw?

Kwist niet dat je zoveel elektriciteit verbruikt!

kurt on 10/02/2014 19:12

nikoi in arendonk, super! ook verlaagd dit voor mij om bij een duurdere koiwinkel binnen te stappen! goed bezig!

dennis on 10/02/2014 22:06