Om toch even bij stil te staan.

Om toch even bij stil te staan.Vandaag zal er helaas geen koinieuws verschijnen. De gebeurtenissen van vannacht moeten even verwerkt worden.

Om 2 uur deze nacht is één van onze groepsleden ziek geworden en naar het ziekenhuis gebracht met een lichte hartaanval. Daar werd hij onmiddellik gedottert, en werden er 3 tubes in zijn lichaam geplaatst om de kleinste, en ook minst gevaarlijke ader terug open te maken.

Alle gevaar is geweken, en hij is intussen in goede handen, maar het is toch iets om even bij stil te staan. De betrokkenen vonden het beter om dit toch op de website te plaatsen, zodat iedereen op de hoogte was, want in het andere geval werden zijn toch gebeld, doordat men "'iets" gehoord had.

Frans voelde zich al een hele tijd niet goed, maar wisten wij dat er zoiets stond te gebeuren? Rond 2 uur vannacht werd het echter zo erg, dat hij Ben wekte om hem te helpen. Uiteindelijk wist ben ook geen raad meer, en toen besloot Ben mij even later te wekken.

Ik ben dan onmiddellijk naar beneden gegaan en ondanks het feit dat men geen Engels praatte in het hotel, kreeg ik toch met handen en voeten uitgelegd dat ik een ziekenwagen moest hebben. Deze kwam er ook onmiddellijk aan, en Frans kreeg onmiddellijk de nodige hulp.

Hij werd naar 3 ziekenhuizen gevoerd met de ziekenwagen in het gezelschap van Ben, terwijl ik alles in orde moest maken voor de verzekering en tevens moest iemand van koibito gevonden worden om te assisteren met de taal, want niemand sprak Engels. Geloof me, dat is moeilijk... Paul heeft zich onmiddellijk gemeld bij de jongens en die heeft alles geregeld.

Ik moet toch even mijn bijzonder respect uitdrukken voor de professionele ondersteuning van koibito, met name Olav en Paul. In mum van tijd werd alles opgevolgd en in orde gebracht. En op deze momenten begrijp je pas dat je toch een prof. bedrijf nodig hebt om alles hier te regelen. Als alles goed gaat prima....maar anders...

Na de operatie mochten wij bij Frans, en we waren blij dat alles in orde was. De betreffende doctors namen ons mee naar een toestel waarbij de hele operatie was gefilmd, en je kon precies zien waar de verdunningen zich bevonden, en hoe ze de tubes aangebracht hebben. Op bijgevoegde foto's kan je alles nauwkeuring zien.

Ik moet ook even vermelden dat het ziekenhuis dik in orde was. Veel begrip en goede begeleiding waren aan de orde van de dag. Het enige vervelende was dat er bijna zo goed als geen Engels werd gesproken.

Het hele programma zit nu ook in de war, maar vanaf morgen zullen we moeten improviseren. Dat is echter het minst van onze zorgen. We mogen blij zijn dat alles zo goed is verlopen. Of Frans woensdag mee naar huis kan is nog af te wachten, maar we hopen van wel. Normaal zou hij 5 dagen moeten blijven, maar er is hoop dat het vlugger in orde komt.

Zo gauw alles terug in controle is, zal het verslag gewoon zijn gewone gang gaan, want we moeten verder...

Meer afbeeldingen

Reacties

54 reacties tot nog toe

Gelukkig is het grootste gevaar geweken, en inderdaad voor de medereizigers zal dit serieus verschrikken zijn als er zoiets gebeurd, en is het zeer begrijpelijk dat de gedachten bij Frans zijn en niet op het aankopen van koi.
Wens jullie veel sterkte zowel ginder in Japan als de familie van Frans die hier achter zijn gebleven.
Frans, een zeer spoedig herstel toegewenst

Etienne on 06/11/2011 13:14

zo hier schrik je echt van. Gelukkig dat alles goed is gegaan en dat hij in goede handen is.

Ik wens frans veel beterschap moge het snel beter worden zodat hij weer deze kant op kan komen.

pieter van Dijk on 06/11/2011 13:31

goh, dit is even schrikken. dit nieuws verwacht je absoluut niet. ben blij dat zoals het er nu naar uitziet alles goed is verlopen en dat Frans komende woensdag terug mee kan naar Nederland.

Luc en Ben wens Frans van ons het allerbeste en een snel herstel toe.

voor Ans zal het ook enorm schrikken zijn zeg, we wensen jou ook veel sterkte want door internet is de wereld erg klein, maar nu toch ook zo erg ver weg.

ik wens jullie verder een voorspoedige en gezonde reis toe en chapeu aan Luc, Ben, Paul en Olav dat ze zo snel en proffesioneel gehandeld hebben.

gr. Stephan, joyce en Lian

Stephan on 06/11/2011 14:09

Dit geloof je haast niet. Snel beterschap Frans en sterkte Ans.

rini on 06/11/2011 14:20

Idd niet het nieuws dat we hier verwachten
Knap gehandeld mannen! - nu terug op jullie positieven komen na zo'n ervaring -
Snel beterschap aan Frans

LucDD on 06/11/2011 14:37

Wat is de wereld toch "klein" geworden.Gebeurt zoiets en voor je het weet, ben je geinformeerd. Altijd schrikken zoiets, vooral voor het thuisfront. Gelukkig zijn de voorzieingen in japan op een zeer hoog peil. Aan de foto'beelden te zien, hebben de tubes de vernauwingen prima opgelost. Frans en Ans, spoedig herstel toegewenst! Mannen van de Interkoi crew, goed werk geleverd. gr. Dick

dick on 06/11/2011 14:39

dit is een heel vervelende situatie voor alle betrokkenen. Ik wens Frans van harte beterschap en Ans sterkte ook gezien de afstand en jullie in Japan veel wijsheid. Goed dat alles zo goeg geregeld is,de relaties er zijn en er een goede coordinator is.

Geerard on 06/11/2011 14:52

Oeps,weer een harde les in ervaren wat werkelijk belangrijk is.
Weer een onder het motto van:what das'nt killed you makes you stronger!
Gelukkig goed afgelopen,daar is weer een ervaring voor een stel mannen ontstaan,die jullie nooit meer vergeten.
Sterkte voor Ans,jij zit mooi hier,Frans ligt daar......
Beterschap,een en beetje vertrouwen houden in de goede afloop.

Gr.Jack.

jack on 06/11/2011 14:53

knapppe samenwerking! leuk als je op elkaar kunt rekenen.Beterschap aan Frans .

vryens alex on 06/11/2011 14:58

Via het Wereld wijde net was ik vanmorgen al vroeg op de hoogte en mij de pl.. Geschrokken. Maar zo te zien gaat het geweldig nu met Frans en ik denk vanaf nu alleen maar beter! Geweldig gereageerd door iedereen daar in het verre Japan! Goed gedaan heren.
@Ans. Je krijgt straks een gezonde vent terug en dat is het belangrijkste.
Gooi wel gelijk zijn shag voorraad weg.. en zet zijn fiets maar klaar!

Ton on 06/11/2011 15:19

Wow dit verwacht je niet! Beterschap verder!

Henk on 06/11/2011 16:35

Tjonge dat is schrikken
Ga je naar de site om weer een pracht verhaal te lezen en lees je dit.
Wij wensen Frans een snel en goed hestel
Tevens een pluim voor Ben en Luc om de juiste actie te ondernemen.
Heel veel sterkte gewenst voor Ans om dit op afstand te moeten verwerken.

Groeten

Jent, on 06/11/2011 17:01

Hola!! Dat is eventjes schrikken! Prima werk geleverd van Luc, Ben en koibito crew... zal wel te maken hebben gehad met de vliegtuigreis, ik neem ook maandelijks een vlucht en ik wandel ieder 1/2uur èèns rond in het vliegtuig! Heel belangrijk tegen de bloedklonters...
Beterschap aan allen...

kurt on 06/11/2011 17:15

Dat is even verschieten .
Gelukkig was er meteen de goede verzorging aanwezig , goed gedaan mannen.
Veel beterschap Frans , sterkte Ans .

Marcel D on 06/11/2011 17:23

Jeetje, dat is schrikken! Veel beterschap en dat je er weer snel bovenop bent Frans en Ans veel sterkte!

Rinus & Ria on 06/11/2011 17:40

frans veel beterschap toegewenst en Ans veel sterkte.

bj en j on 06/11/2011 17:53

Oei dat is zeer spijtig om te lezen en zeker om mee te maken ,hopelijk gaat het herstel zoals het moet en kunnen we weer lachen en over de hobby praten ,veel geluk gewenst van hieruit en Ans de tijd heelt vele wonden .grtjs

paul on 06/11/2011 18:28

dat is zeker schrikken
zo zie je maar weer dat we zelf niet alles in de hand hebben
gelukig is alles goed verlopen
Frans heel veel beterschap en Ans veel sterkte
en luc en de zijnnen ook natuurlijk

gerrit on 06/11/2011 18:46

Heel veel beterschap toe gewenst Frans en Ans sterkte.

patrick on 06/11/2011 19:00

Hebben het bericht van Ans gehoord en zijn er vanmiddag geweest.
Ik wist dat je graag in japan bent en er ook wat langer wilt blijven, maar om dat op deze wijze te doen, je had ook gewoon de baas kunnen spelen en tegen Ans kunnen zeggen dat je langer bleef.
Nee alle gekheid op een stokkie, dat was ff schrikken jongen, de eerste reactie hier was, Frans, een hartinfarct, dat kan helemaal niet, dus toch.
Gelukkig ben je daar in goede handen en heb je lieven en zorgzame mensen van interkoi en koibito om je heen.
Maak je over je koi hier in nederland geen zorgen, wordt perfect voor gezorgt, denk in de eerste plaats om je zelf.
Heel veel beterschap en een snel en voorspoedig herstel.
Groetjes en liefs Harry en tilly

Harry v Barreveld on 06/11/2011 19:14

Was inderdaad schrikken. Ik ben de jongste broer van Frans. Koi karpers is zijn hobby en vind het mooi om te lezen dat iedereen mee leeft. Ook mijn dank gaat uit naar de mannen die in Japan zitten en die alles voor mijn broer regelen en wat zij nu allemaal al hebben gedaan. Frans, sterkte en zorg maar dat je snel weer naar huis mag.

Guido van Vegchel on 06/11/2011 20:30

we hadden vanmorgen al op tijd n berichteje van ans en dit was wel even schrikken.frans we wensen je beterschap.ans sterkte groetjes voor jullie

frans en ine

frans,ine on 06/11/2011 20:41

Beste Frans, we hebben pas nog gesproken over de mooie dingen die we door hard te werken kunnen doen op dit moment en dan gebeurt dit.
Kruip je door het oog van de naald, en door het snel reageren van je reis genoten loopt het met een sisser af. Ik wil je veel sterkte wensen met je gezondheid en jij hebt nu aan den lijve ondervonden dat je misschien nog wel meer moet genieten dan jullie al deden. Ans, ik wil jou natuurlijk ook sterkte wensen, je zal je wel het lazerus geschrokken zijn.
Nou, hij heeft in ieder geval wel een reden om zijn enorme Koi passie nog wat meer kracht bij te zetten.
Luc en Ben, jullie natuurlijk ook het beste gewenst.

Mvg. Marco

Marco on 06/11/2011 21:14

Dan gaat een mens al eens naar Japan voor de koihobby en dan dit....
In ieder geval, veel beterschap gewenst en maak er ginder nog het beste van.

MVG Chris

CHRIS VAN CLEEMPUT on 06/11/2011 21:28

Veel beterschap Frans.
Paul en Olav zijn profs, bedankt.

Doe voorzichtig en kom wel thuis.

Robby en Begoña on 06/11/2011 22:58

poe dat is even schrikken voor de betrokken partijen heel veel sterkte aan alle betrokkenen.

ron on 06/11/2011 23:26

frans, wij zijn ontzettend geschrokken. veel sterkte en beterschap, wij hopen dat je weer vlug thuis bent.
ans jij ook heel veel sterkte.
gr. de collega's van de thibo.

joost verhagen on 07/11/2011 08:21

He kerel
Werden zondagmorgen gebeld door je schoonmoeder met deze vreselijke mededeling.
Ben vreselijk geschrokken en ik niet alleen hoop dat je snel toch weer de oude bent.
Ans jij ook sterkte hoop jullie snel te spreken en beterschap ook namens Liesbeth.

gr oud collega

Jan.v.Gerwen on 07/11/2011 08:53

Frans van harte beterschap en sterkte.

Groet Jan van Heugten.

Jan van Heugten on 07/11/2011 10:18

Da's even schrikken.
Goed en adequaat gehandeld mannen, complimenten.
Frans, sterkte en beterschap en voor straks een behouden terugkomst,

Mike

Mike on 07/11/2011 12:19

frans, van harte beterschap veel sterkte jongen, kom snel terug.
gr. marcin

marcin plussa on 07/11/2011 14:06

Internet heeft hier gisteren en tot vanmiddag uitgelegen en lees dit dus pas nu, vandaar mijn late reactie.

Dit was wel even meer dan schrikken moet ik zeggen, maar anderzijds ook blij dat het kordate optreden van de reisgenoten erger heeft kunnen voorkomen. Gelukkig, al moet je het toch maar doen, in uiterst moeilijke omstandigheden dan nog. Een dikke pluim daarvoor aan jullie allemaal, mannen!

Als ik het zo zie, dan denk ik dat Frans weer snel de ouwe zal worden, dat wens ik hem althans van ganser harte. Zo'n koiliefhebber vroegtijdig uit ons midden verliezen, dat weiger ik te accepteren en zal ook niet gebeuren.
Aan onze (altijd opgewekte) Ans heel veel sterkte gewenst in deze uiterst moeilijke momenten, ik ben overtuigd dat Frans weer snel aan je zijde zal staan.

En weet dat koi nu even niet belangrijk zijn, verre van zelfs!

Martin on 07/11/2011 14:42

Hey Ans, we zijn inmiddels paar dagen verder. Fijn dat Frans nog steeds progressie maakt. We hopen dat jij je mannetje weer heel snel thuis hebt. Wij wensen je heel veel sterkte en je weet het he........als we iets kunnen doen. We houden contact. Heel veel liefs en kusjes.

Marja, George, Michelle & Roy on 07/11/2011 15:50

Dag broer,
Wij zijn net thuis en heb gehoord wat er gebeurd is dat is heel erg gelukkig is hij aan de betere hand voor Ans is het natuurlijk verschrikkelijk zeker dat ze er niet bij is ik wens haar veel sterkte, veel groetjes en Marino komt je woensdag halen xxx

ann borgmans on 07/11/2011 17:18

Hoi Frans,
Van harte beterschap,en dat je weer snel mag herstellen.
Een goeie terugreis,en tot ziens.

jos strik on 07/11/2011 19:00

Hey ouwe ajacied hou je taai en kerngezond weer terug.
Frans alvast een hele goeie terugreis en we zien elkaar.

Wim Faassen on 07/11/2011 19:23

wat vervelend...sterkte aan betrokkenen.

arie on 07/11/2011 20:09

Hallo Frans,

Van harte beterschap! Dis is wel het laatste wat je wilt meemaken op zo'n reis.

Chapeau voor het reisgezelschap dat ervoor gezorgd heeft dat je veilig en wel in goede handen bent geraakt!

Egon on 07/11/2011 20:28

Hopelijk kan hij snel naar huis en ook chapeau aan de andere.

Johan on 07/11/2011 21:44

Frans,

Ik hoop dat je snel weer te been bent en weer thuis de draad kan oppakken samen met Ans.

René Jonk on 08/11/2011 08:14

Frans,van harte beterschap!!

Kees Vlemmings on 08/11/2011 12:57

Frans,van harte beterschap!!

Kees Vlemmings on 08/11/2011 12:57

hallo,ik ken frans persoonlijk niet,maar ik wens frans van harte beterschap !!
mvg,

rudy on 08/11/2011 16:36

Hoi Frans,
Allereerst van harte beterschap, je hebt ons wel laten schrikken hoor, maar dat geldt voor jezelf natuurlijk ook. We hopen dat je snel weer naar huis mag, fijn naar Ans en de honden, daar wordt goed voor je gezorgd en tot die tijd zorgen wij hier met z'n allen goed voor ansje. Tot snel.
Liefs Everaldo & Sindy, Dikke kus.

Everaldo & Sindy on 08/11/2011 21:18

maar Frans toch, we zijn wel geschrokken jongen, ik wens jou heel veel beterschap en Ans heel veel sterkte toe, groetjes Marc en Lucia

marc en lucia on 08/11/2011 21:31

Frans, van harte beterschap
Groeten Rik en Leonie

Rik on 09/11/2011 08:17

Frans, van harte beterschap en goede reis naar huis!

mario rovers on 09/11/2011 12:56

Hallo Allemaal,

Het laatste nieuws uit japan,
Zoals het er nu uit ziet komen ze aanstaande zaterdagmiddag naar huis.

Het was verschieten toen ik belde met Japan en niet mijn man aan de telefoon kreeg maar Ben met het bericht dat Frans in het ziekenhuis lag.Het gaat alweer een stuk beter met Frans en met mij(Ans).Hihi.

Wij willen jullie graag hartelijk bedanken voor alle steun en lieve woordjes.

Groetjes Ans en Frans

Frans en Ans on 09/11/2011 14:49

nog even volhouden en dan komen de mannen eindelijk naar huis, zal blij zijn als ik die twee zaterdag weer in ons mooie nederland kan verwelkomen.
zuch

Riny on 10/11/2011 19:41

Ome Frans beter schap en ik zie je weer als je thuis bent en even om je te plagen ajax heeft verloren
gr lars

Lars on 10/11/2011 20:44

Ze praten wel iedere keer over Ajax dat ze verloren hebben Frans,maar Ik weet zeker dat we volgend jaar op de BBQ bij Luc weer het glas kunnen heffen op het kampioenschap net als dit jaar op 15 mei.
Voor Zaterdag wens ik jou en Ben een fijne vlucht naar huis en snel weer topfit worden.

willem on 10/11/2011 21:08

Nou waren wij aan het azen op de 50e reactie........ zijn we te laat!
Maar Ans en Riny, het is dus gelukt!

Frans en Ben, alvast een heel goede terugreis gewenst namens ons allemaal.
Frans vooral voor jou een extra toi-toi. Het zal best vermoeiend zijn, maar als je dan weer THUIS bent, is dat ook veel waard.

Hou je haaks en tot gauw!!





Twan, Jeanine, Tijmen, Yannick, Nanco on 10/11/2011 21:48

hoi Frans, hier nog een late reactie van mij maar ik wist niets van deze site dus bij deze wil ik je heel veel beterschap wensen en hopen op een spoedig herstel.tot gauw groetjes Eddie

eddie on 10/11/2011 23:45

hoi Frans van uit helmond van Nelly en Theo Claassen.van harte beterschap
en voor morgen welkom thuis.

THEO 11-11-2011 14.30