Preparatie vijvers bij Sakai

Preparatie vijvers bij SakaiEen stukje Sakai dat ik nog niet getoond heb, is dit gedeelte van de vijvers waar de vissen voorbereid worden op de show.

Dit filmpje van deze faciliteit heb ik nog niet vertoont. In dit gedeelte zwemmen de koi die voorbereid worden op de show. De vijvers zijn groen, en ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik de groene kleur heb gezien bij de vijvers van koi, tenminste in Japan. Meestal zijn deze betongrijs. Of het een bepaalde reden heeft is mij niet bekend. Of ik het mooi vind ? Tja, ik vind het niet lelijk....

Wat je echter rond ziet zwemmen is wel de moeite om even bij stil te staan. Het zijn de koi die wij allemaal graag hebben, maar die wij geen van allen kunnen betalen. Naar kijken is ook al een genot, daarom dit korte filmpje. Zelfs zwom er een toekomstige prijswinnaar in voor de show van volgend jaar, namelijk een bekko van tegen de 90 cm. Ze zwom helemaal alleen in die vijver van misschien wel 25 m. lang...en dat ze in januari gaat winnen, staat nu al bijna vast.

Ik ben vandaag gewoon open van 11.00 tot 16.00 uur. Ik ga in de loop van de namiddag, tenminste als er niet teveel volk komt, de koi die nog in de binnenvijvers rondzwemmen, naar hun verblijfplaats buiten brengen. Alles staat op 18° en de binnenvijvers zullen voorbereid zijn op de komst van de nieuwe vissen.

Meer afbeeldingen

Reacties

12 reacties tot nog toe

Veel mooie koi en zelfs een paar perfecte 3 stappers gezien .
Die bekko is een groot breed canon dat zie je direct aan de zwembewegingen,persoonlijk vind ik bekko lelijke koi nè .
Ik heb nog wat van dat perfecte voer nodig (winter-care) en klei dus kom ik straks even halen ,en een koffietje drinken hehe.grtjs

paul on 30/11/2013 08:43

Leuk filmke bij SFF, veel 3 en 4 stappers gezien. Leuk Polle dat je niet zo ver woont van Luc! Die bekko : niet mijn ding.

kurt on 30/11/2013 09:05

SFF snoepwinkel !
Behalve die Bekko dan , het ziet er niet uit...
De inrichting van de preparatie vijvers zeer netjes,dat zie je
weleens anders.

jack on 30/11/2013 09:24

Spijtig dat snoep zo duur moet zijn.

john on 30/11/2013 09:32

Snoepwinkel der snoepwinkel vol met sweet dreams.

leo on 30/11/2013 09:48

Volgende week zitten er van die snoepjes bij ons leo. Misschien iets minder mooi maar ook iets minder duuf

luc on 30/11/2013 11:14

Daar twijfelen we ook niet aan , Luc.

leo on 30/11/2013 11:48

@ Paul, Kurt en Jack,

Bekko, één van de moeilijkste en edelste koivariëteiten die er bestaat (kweek maar eens een sanke zonder beni), en voor zo'n indrukwekkend exemplaar als hier te zien is spuien jullie dan gewoon uw minachting.
Ze moesten u alle drie een draai rond de oren geven, jullie misprijzende onverlaten . . . Waar blijft uw gevoel voor edelheid in koibeleving?

Martin on 30/11/2013 21:10

Erg tof om te zien! Machtige vissen, veel met klassiek patroon!

Betreffende de mislukte sanke... Bodyshape is machtig! Patroon ook niet slecht.
Echter vind ik deze ook spuuglelijk!
Deze zal een goede kans maken op de show... Maar kan ook mij niet bekoren....

@martin... Als je voor enigszins betaalbaar om grote prijzen wilt spelen denk ik dat deze bereikbaar is.... Gc wordt deze nooit .. Maar best in variety moet als deze ook maar enigszins in conditie is altijd lukken ;-)

Matthijs on 30/11/2013 23:34

Niet geïnteresseerd in een doordeweekse prullenprijs, Matthijs!
Toch vind ik dat je jezelf tegenspreekt omtrent de bekko: bodyshape machtig, patroon niet slecht . . . maar toch spuuglelijk . . . Wat is er dan zo lelijk aan misschien?
Volgens mij was het alleen maar uw bedoeling om mij wat te jennen!

Martin on 01/12/2013 18:41

Schitterend die vijver bij Sakai. Inderdaad groen opvallend. Net als de beadfilters. Maar dat kan aan mij liggen.
Ach......een paar jaar geleden hoorde ik heel vaak. Ik ben geen sanke fan. En dacht ik: waren ze dat in Japan ook maar niet. Dan kon ik een paar goede goedkoop op de kop tikken. Ik zou dan hopen dat de in mijn ogen schitterende bekko ook zo niet populair is en dat ik deze voor relatief een klein prijsje zou kunnen kopen. Ik denk dat dat tegen zal vallen. ik vind het een schitterende vis.

:-)

Wim on 01/12/2013 22:36

Eindelijk dan toch een geestesgenoot, onze Wim!
Maar voor Paul, Kurt, Jack en Matthijs heb ik maar één woord over: (bekko) barbaren, niet meer of niet minder!

Martin on 03/12/2013 00:27