Een walhalla voor onze Jumbo.

Een walhalla voor onze Jumbo.Hier hebben ze de juiste vijver om verder te ontwikkelen, een paradijs voor deze 2 jumbo koi.

Onder de juiste omstandigheden, de juiste begeleiding en de hand van een goede meester, hebben beide koi de mogelijkheid om grootse dingen te presteren.

Hier eindigt of begint het verhaal van Daishiro. Als je praat over je behaalde resultaten, moet je ook durven praten over mindere resultaten. Daishiro was gekocht om 85 cm te worden en hoge ogen te gooien op de shows.

Niets is minder waar. Daishiro heeft het tot hiertoe niet bewezen, en zo zie je maar dat niet alles rozegeur en maneschijn is. Wat ik er wel aan wil toevoegen is dat ze zeker nog niet aan het einde van haar latijn is.

Ondanks het feit dat ze slechts 74 cm is op dit ogenblik, hebben we er alle vertrouwen in dat ze nog 10 cm zal aangroeien, zij het op langere periode. Of dit slechter is, blijft nog maar de vraag. Wel durven we stellen dat het een prachtige verschijning is, met een grandioze uitstraling en zeer hoge huidkwaliteit.

Ik zal het zeggen zoals Adam, haar verzorger het zo mooi zei toen ze van de Momotaro farm vertrok: “Ze is misschien niet gegroeid zoals verwacht, maar het is nog een showa die in de toekomst zeker zal stralen, en waar je nog veel plezier aan zal beleven.”

Ze heeft echter geen hoge ogen gegooid in Appeltern, en is onopvallend en onbesproken in de anonimiteit verdwenen. Het is te weinig eer geweest voor deze prachtige shiro showa van Momotaro. Ze is echter met stille trom vertrokken, om verder te werken aan haar comeback...

Naast Daishiro, heeft Pocahontas, de major champion van Appeltern, door Marc Gardner als Grand Champion getypt. (but what do I know….) hier zijn tuin van Eden gevonden. Een meesterlijk koppel dat elkaar zal steunen in deze magnifieke 70 kuubs vijver, verwarmd en dagelijks tot in de puntjes verzorgd.

Pocahontas is aangekocht via Hans en Joachim van t’Viske. Zij staan nu éénmaal dichter bij de bron voor de Sakai vissen en wij hopen in de toekomst nog enkele van deze prijzenpakkers te kunnen aankopen. Er staan er in ieder geval nog enkele in de wachtrij.

Er wordt mij dikwijls gevraagd om een Grand Champion in huis te halen, en mensen denken soms dat ik daar niet de nodige drive voor heb, maar niets is minder waar. Ooit zal het er misschien van komen, maar het is geen must van ons, en het moet niet ten koste gaan van...Wij willen dolgraag eens GC spelen, maar kunnen ons verlies ook goed accepteren. De behaalde prijzen stemmen ons meer dan tevreden.

Wel hebben we enorm veel plezier om vissen naar het hoogste niveau te loodsen, zoals de Supreme champion en de Tategoi champion in Appeltern. Dat verschaft ons een enorme voldoening. De Supreme champion werd eveneens via Hans en Joachim aangekocht en verder door ons opgevangen, maar de Tategoi champion werd door ons als tosai aangekocht, begeleid en naar deze hoogte getild. Dit geeft ons veel voldoening, net zoals de andere prijzen, allemaal van koi die als tosai en nisai werden aangekocht.Ooit zal het er wel eens van komen, maar laat ons proberen deze te maken, in plaats van te kopen…

Tenslotte nog een woord van dank aan Martin, bezieler in hart en nieren van de koihobby. Hij kan af en toe wel eens pikant uit de hoek komen, maar altijd correct en enthousiast. Geniet eventjes mee van zijn geweldig professionele vijver, en laat ons eens enkele jaren geduld hebben….

het walhalla-01
het walhalla-02
het walhalla-03
het walhalla-04

Hier ook nog filmpjes gemaakt door t'Viske:
show appeltern
show appeltern

Meer afbeeldingen

Reacties

19 reacties tot nog toe

tering jantje....dat is een aardig bestand!!!

arieboom on 21/06/2011 10:46

Dat is gewoon een kampioenen vijver! Met of zonder de bekers!
Martin.. gewoon er van genieten! Ik zou het wel weten!

Ton on 21/06/2011 13:22

Hoi Martin dat noem ik nou eens een vijver wil je complimenteren met dit alles en nu ga je maar eens lekker genieten van dit alles groetjes huck

huck on 21/06/2011 15:15

MARTIN,GOED BEZIG!!!!

Uw tijd komt,geduld......

Gr.Jack

jack on 21/06/2011 18:07

Kwijl, kwijl, kwijl. Mag ik bij jou komen logeren ? Wat een klasse, wat een kwaliteit.

Willem P. on 21/06/2011 18:29

Martin:

Machtig mooi... Dit is voor menigen een droom, jij hebt 'm gerealiseerd. Zowel vijver als vissen zijn om de vingers bij af te likken!

Willen (hierboven) doet overigens een goede suggestie. Mochten julle een Bed & Boterham starten, of een campingplaatsje naast de vijver gaan verhuren, denk ik dat dit wel eens daverend succes kon worden! :-)

Was het niet een zinloze opmerking geweest, dan had ik geschreven: geniet ze! Maar die aansporing zul je vast niet nodig hebben...

Groet,

Noëlle on 21/06/2011 21:52

prachtige vijver Martin,ook de natuurvijver is heel mooi alleen spijtig dat de waternavel niet wil groeien :).

johan on 21/06/2011 21:59

Uw collectie is op korte tijd zeer indrukwekkend geworden .
Veel plezier met deze prachtige koi's .
Tot binnenkort .

Marcel D on 21/06/2011 22:47

Hey Martin, leuke collectie heb je daar al, veel succes met je 2 nieuwkomers, prachtige vissen trouwens. Bij deze heb ik je vijver dan gezien, spaart me een bezoek uit... Grapje hoor, ik kom zeker nog eens langs om dat moois live te bekijken maar moet eerst wat door men werk raken.

Grts.

Davy on 21/06/2011 22:49

schitterende vijver hoor...............

en natuurlijk de vissen...............

Wim on 22/06/2011 10:23

Martin,

wat heb jij er weer 2 toppers van koi aan toe kunnen voegen, in je prachtige vijver met. op de foto's veel bekende koi te zien en zoals het eruit ziet doen ze het goed. kan ook bijna niet anders er wordt veel zorg aan besteed.

ik wil je nog bedanken voor de waternavel, ik heb deze gisteren toegevoegd aan de vijver.

heel veel plezier aan je nieuwe koi.

Gr. Stephan

stephan on 22/06/2011 10:41

Prachtige vijver .. en vissen !

Roy on 22/06/2011 12:20

Martin,
prijzen heb je niet gewonnen maar de grootste prijs heb je wel.
Ze zwemmen bij jou in je donders mooie vijver, je kan er elke dag van genieten.
Ik zou zeggen geniet van de Dainishi Showa en natuurlijk Daishiro dit zouden mijn prijswinnaars zijn.
groeten Johan

Johan Frentz on 22/06/2011 18:58

he martin,prachtige koi's heb je daar,zijn allemaal toppers voor mij,wens je veel plezier met je nieuwe aanwinsten,in je prachtige vijver

M.VC on 22/06/2011 19:21

Beste mensen allemaal,

Na zoveel lovende woorden en complimenten kan ik niet nalaten een wel gemeend woord van dank te richten tot jullie allen.

Het doet mij echt deugd om van collega's-hobbyisten dit soort opbeurende reacties te mogen ontvangen. Ze steken mij werkelijk een hart onder de riem en zetten mij ertoe aan om de fysieke toestand van mijn vijver en vissen - beide meer dan behoorlijk al vanaf het vroege voorjaar - ook naar de toekomst toe zo te behouden, ja zelfs nog te verbeteren indien mogelijk.

En aan al degenen die mij aansporen om er nu maar eens lekker van te genieten en plezier van te hebben zeg ik: het zal er niet aan mankeren, dat doe ik dag in dag uit, misschien niet zichtbaar voor anderen, want die vreugde zit bij mij vooral vanbinnen.

Beste groeten aan iedereen.

Martin on 23/06/2011 15:21

Hey Martin,

Ik wist natuurlijk al dat je serieus aan de koiweg aan het timmeren bent, maar ik kan het niet laten om je te zeggen dat ik het je van harte gun zo een mooie collectie in je vijver te hebben zwemmen. De investeringen die je gedaan hebt liegen er niet om en daarom hoop ik dat je vissen zo ontwikkelen dat je nog eens op de show, grand, supreme en mature champion word. Het is je in ieder geval gegund.

marco on 23/06/2011 20:53

@ Marco,

Mijn bijzondere erkentelijkheid voor je lovende en bemoedigende woorden.
En om heel eerlijk te zijn, ja het is mijn betrachting om met Pocahontas en/of DaiShiro (of misschien nog met een ander beestje?) in de verdere toekomst nog eens mature, supreme of zelfs grand champion te spelen. Geduld is hier echter het kernwoord, zo heb ik van Luc en Ben begrepen (al is dat aan mij niet echt besteed).

Maar terloops: uw eigen collectie is er intussen ook eentje om "u" tegen te zeggen, na het bijzetten van drie top kohaku. Veel geluk en vreugde ermee, het weze je ten volle gegund.

Tot weerziens in Arendonk of in Arcen?

Martin on 24/06/2011 00:02

Machtige vijver met dito vissen...
ik moet nodig eens bij jou op bezoek Martin!
ziet er geweldig uit!

matthijs on 24/06/2011 18:45

Iedere rechtgeaarde koiliefhebber is hier welkom voor een vijverbezoek, dus ook jij Matthijs, hetzij op een avond in de week, hetzij ergens in het weekend. Ik zou trouwens niet liever hebben, want het zijn vooral ook de sociale contacten met geestesgenoten die ik erg belangrijk vind en waarvan ik kan genieten.
Een simpel telefoontje vooraf op mijn mobieltje (+32 494 673920) volstaat hiertoe.
Doen dus!!!

Martin on 24/06/2011 23:16