Voor mij was het een succes.

Voor mij was het een succes.Ik had alles in gereedheid gebracht met een minimum aan middelen, gewoon alles gebruikt wat voorradig is.

Het begon nochtans slecht, want Philip wou een kohaku zien, die ik nergens kon vinden. Raar maar waar, en het gebeurd me maar zelden dat ik een koi kwijt geraak, maar deze was me ontschoten. Het was me gewoon niet opgevallen, want ik laat de koi zoveel mogelijk gerust als ze binnen zijn.

Deze prachtige man echter kwam niet te voorschijn, en normaal weet ik iedere koi onmiddellijk zitten. Ondertussen heb ik navraag gedaan in Japan, en wat blijkt....hij is inderdaad niet meegekomen en in Japan blijven zitten. Het zal dus april worden vooraleer deze boven water zal komen...

Het was gezellig druk. In totaal waren er 38 mensen bezoekers, want dat kon ik afleiden uit de het touwtjesspel. Ik had 50 touwtjes opgehangen, en s'avonds bleven er nog maar 12 over. Touwtjetrek was een ludieke actie en de meeste mensen konden het wel op prijs stellen.

Nog even melden dat de prijzen geschonken werden door Mike van Nedkoi. Hij schonk 10 pakketten, waarvan 5 x 3 kg probites autumn en wintercare en 5 x 1 kg wintercare. Maarten Lammens schonk 3 x malamix 5 liter en 3 x malamix 2,5 liter. De T-Shirts van Sakai werden geschonken door de Sakai Fish farm, en de regenjassen door Paul Ashton. De rest werd aangevul door mij met potjes zelfgemaakte honing van Harold, vesten en bodywarmers van Interkoi. Iedereen had een prijsje.
Er werd slechts sporadisch gebowld, en ik moet iedereen bedanken dat er niet teveel verlangd werd van de koi. Slechts die vissen werden gebowld, die ook zo goed als zeker verkocht werden. Ik zet hieronder een aantal films op een rijtje van de koi die in aanmerking kwamen.

De budo goromo van Takano
De geweldige man van Momotaro
Een showa van Ninja, Sakai FF
2 sanke van Sakai FF
Een kohaku van Sakai FF
Vergelijk van 2 sanke van Sakai FF
Een moeilijke keuze uit de sanke van Sakai FF
Nog een man van Momotaro
Deze sanke had veel succes

Er werd nog gezellig doorgebabbeld tot 6 uur, en toen mocht ik naar huis. Ik had het aantal bezoekers tussen de 30 en de 40 geschat, en dat kwam goed uit. De verdeling Holland-België was ongeveer 50-50.

Mijn dank gaat uit naar mijn vrouw, die steeds op de achtergrond blijft, maar toch altijd aanwezig is, mijn kleinkinderen die meer plezier gehad hebben in het touwjtestrek dan de klanten, en een speciaal dankwoord voor Matthijs en Polleke, die me steeds geholpen hebben, daar waar nodig.

Vandaag verwacht ik slechts een 10-tal mensen. De 2de opendeurdag doe ik speciaal voor de mensen die niet op zaterdag konden komen. Wie dus nog graag langskomt.... je bent altijd welkom tussen 11.00 en 14.00 uur.

De opendeurdagen is dan ook een perfecte afsluiter van een heel succesvol jaar. Ondanks de sombere berichten in de media en de economische recessie, denk ik de juiste beslissing te hebben genomen door mijn aankopen op een andere manier in te delen. Door meerdere keren per jaar naar Japan te gaan zijn mijn aankopen ook beter gespreid en up to date. Ik laat het aan de mensen over om hun oordeel over de koi te geven.

2013 was mijn beste jaar tot hiertoe, en geloof me, dat had ik echt niet verwacht. In 2014 zal ik weer een andere stelling innemen om koi aan te kopen, maar dat zul je zeker en vast nog lezen in mijn volgende nieuwsitems.


Meer afbeeldingen

Reacties

25 reacties tot nog toe

Bedankt Luc en Raymonda (en kleinkinderen) om ons te laten genieten van de koisfeer in een warme hal waarbij de menselijkheid erafstraalde EN niet te vergeten eten en drinken wat het gemoed nog wat meer aansterkte .
De uren zijn weer voorbijgevlogen gisteren ,en de Mathijs doet zeer goede beoordelingen die je alleen maar kan weten door de jaren ervaring .Weer veel gezien/gehoord/geleerd .
Ik wens de mannen die koi gekocht hebben of hun definitieve keuze gisteren gemaakt hebben veel succes met de koi in het voorjaar en hopelijk krijgen we er binnen een paar jaar nog updates van te zien .grtjs

paul on 15/12/2013 08:03

Jammer dat ik dit moet missen. Werk noodzakelijk kwaad,.

Arjan on 15/12/2013 08:52

Ik heb je inderdaag gemist Arjan. Hou je volgend jaar maar ter beschikking voor de jaarlijkse BBQ. We gaan er volgend jaar weer een lap op geven.

luc on 15/12/2013 08:54

het was gisteren super leuk bedankt luc raymonda,en de rest van de familie!!!

rudy on 15/12/2013 09:18

Jammer dat ik er ook niet was, zag er leuk uit met spijs en drank!

kurt on 15/12/2013 09:54

Zo te zien was het een fijne ervaring om daar te zijn , bij de volgende opendeurdag zal ik ook aanwezig zijn

Benny on 15/12/2013 10:34

Ik vond het ook weer een gezellige dag!
En Paul... niet zoveel veren in mn achterste he... ik geef puur mijn mening niets meer niets minder!
Heb weer wat nieuwe mensen leren kennen, altijd tof! En natuurlijk waren er ook weer voldoende oud bekenden!
Thanks allen!

Matthijs on 15/12/2013 10:50

Ah vergeten... Luc ik zie dat we weer een jaarlijkse BBQ krijgen, heeft Martin eindelijk toegegeven?

Martin, ik had het niet verwacht maar tof dat jij de BBQ dit keer regelt! Zal gewaardeerd worden door mij en veel andere klanten, en zeker niet in de laatste zin door Luc natuurlijk!

Matthijs on 15/12/2013 10:53

Dank voor de organisatie aan Luc, zijn vrouwtje en niet te vergeten de kleinkinderen. Ook een hoop mensen ontmoet en een leuke babbel gehad

Roland on 15/12/2013 12:53

hele leuke ontvangst gehad en leuke babbels met andere koifreaks, leuke middag gehad , luc en familie bedankt.

franky on 15/12/2013 13:17

Dit ziet er zoals altijd weer zeer verzorgt uit. heb helaas niet de mogelijkheid om te komen deze keer. maar gelukkig heb ik begin november nog even kunnen bijpraten.

goed om te lezen dat het een goed jaar voor je geweest is Luc, ondanks de "crisis". teken dat je inzet van de afgelopen jaren en je nieuwe strategie zijn vruchten begint af te werpen.

veel plezier allemaal, wie vandaag naar Arendonk zijn gegaan!

stephan on 15/12/2013 14:00

Het was weer goed geregeld, die belgische gevulde koeken moeten ze in nederland ook hebben! Het is weer een mooie collectie koi die overgekomen zijn naar het arendonkse. Altijd prettig om met medehobbyisten een middagje door te brengen.

Tom on 15/12/2013 14:36

Een hele leuke namiddag gehad met vele interessante babbels.
De innerlijke mens werd zeker niet vergeten en het koi aanbod was mooi om te zien.

Philip on 15/12/2013 18:02

Bedankt voor de warme ontvangst hoor.
Het was tof praten en kijken met iedereen, weer veel bijgeleerd
en de koi waren...
indrukwekkend.
Tot de volgende keer

tommy on 15/12/2013 18:20

Het was gisteren weer erg gezellig bij interkoi. lekkere hapjes en drankjes, koigekken en zeer goede koi. Alles was aanwezig voor een geslaagde dag, en dat was het ook. Luc en familie bedankt.

Remco on 15/12/2013 19:36

Luc, ik ga de Thaise kipsate regelen voor bij de BBQ.

Arjan on 15/12/2013 20:00

De laatsten zullen de eersten zijn, zo zegt men wel eens.
Uit pure bescheidenheid beperk ik mij hier dan ook tot een verwijzing naar mijn onopvallende reactie tijdens de nacht van zaterdag op zondag (op het nieuwsitem "Ik heb de rode loper uitgelegd"), waarmee ik tegen wil en dank wel de eerste was om mijn waardering te uiten voor de geslaagde en gesmaakte opendeurdag.
Tja, een mens moet er soms iets voor over hebben om niet al te zeer in de kijker te lopen :-).

@ Matthijs, jij 'luis in mijn pels',
Aangaande uw tweede reactie van hierboven: zoals geformuleerd, hoe dan ook een ijdele poging, want je begaat hier de vergissing dat je de namen Luc en Martin systematisch onderling verwisselt.
Wat Matthijs eigenlijk bedoelt, beste mensen, is het volgende: vervang de naam Luc door Martin en de naam Martin door Luc, en alles staat juist . . .

Martin on 16/12/2013 12:26

Martin, ik denk dat mensen (althans ik zelf) de locatie van interkoi en de koi ondertussen al meerdere malen hebben kunnen bewonderen. Echter uw vijver met daarin diverse prijswinnaars en potentiële prijswinnaars is iets wat nieuw is en intrigeert. Wat is er dan mooier dan dit te combineren met het genot van een BBQ! Ik meld mezelf dan wel aan als vrijwilliger om het vlees om te draaien en wat drank mee te nemen.

Tom on 16/12/2013 12:59

En Martin, nog bedankt voor de felicitatie met m'n sanke. Ben er super content mee!

Tom on 16/12/2013 13:03

Inderdaad Tom... en Martin moet maar eens een keer z'n beloften nakomen ;)

Dus Martin... ik heb geen namen verwisseld, dit kan ik nogmaals verifiëren!

Overigens is de vijver en koicollectie van Martin enorm de moeite waard Tom!

Nu genoeg gezeverd over de BBQ van Martin... die gaat er gewoon komen! Ik zal ook wel wat te drinken meenemen!

Aan alle mensen die wat gekocht hebben trouwens felicitaties... godverdikke wat zijn er een paar mooie koi verkocht!

Matthijs on 16/12/2013 17:05

Merci voor de toffe namiddag met de nodige natjes en droogjes .
Ook voor de deskundige uitleg en het helpen bij beslissingen .

Johan on 16/12/2013 22:07

@ Tom en vooral Matthijs,

Ik ben jullie gezaag en gesmeek zo beu dat ik nu dreig overstag te gaan.
Toegegeven, eigenlijk zou ik, als Bourgondiër in hart en nieren, volgende zomer voor de liefhebbers maar al te graag eens een mini open vijverdag met bbq bij mij thuis organiseren, maar ik betwijfel zeer of ik bij eventuele grote opkomst wel de nodige accomodatie, faciliteiten en co-sponsoring (o.m. van Luc en andere gretigaards) voorhanden ga hebben.
Maar om van jullie gezaag af te zijn, beloof ik om er vanaf nu grondig over beginnen na te denken. So help me God!!!

Martin on 16/12/2013 23:48

Is toch simpel Martin , waarom zou jij of Luc dit moeten sponsoren . Je vraagt gewoon een bijdrage voor spijs en drank . Enkele gegadigde om mee alles op te stellen en af te breken . En voor de rest mooi weer en een toffe dag .
Ik stel me kandidaat

Johan on 17/12/2013 07:31

Mr. Aandachttekort:

Johan doet een mooi voorstel! Ookal kan ik me niet voorstellen dat je zelf niets zal regelen!

Vergeet ook niet dat ik er ook nog een complete tank brandstof aan moet spenderen ;-)

Maar een Amerikaanse BBQ is ook akkoord hoor!

Matthijs on 17/12/2013 10:11

Het was een leuke gezellige zaterdag. Ik heb me prima vermaakt.
Bedankt Raymonda, Luc en de kids.

Mike on 18/12/2013 22:57